ICDP
A két célban egy közös pont mindenképpen van: a kereskedők nem igazán akarják. Ugyanis ha az autók nem csak rajtuk keresztül találnak gazdára, értelemszerűen visszaesnek bevételeik, ahogy az online értékesítés is, de ott legalább bizonyos szolgáltatások értékesítésével megmaradhat a profitjuk bizonyos része.
A várható változások között az ICDP kutatói nem tudnak semmiféle valódi, jelentős átalakításról és a kereskedők felé elvárásként támasztott befektetések kockázatából továbbra sem igazán akarják kivenni részüket a gyártók. Az ICDP vezetője, Steve Young legutóbbi publikációjában éppen ennek hiányára hívja fel a figyelmet.
Datafloq
Véleménye szerint a helyes lépés az lenne, ha azt a lépést hátrafelé tennék meg és átgondolnák a kereskedések működését, az aftersales szerepét, a bevétel és a költségek megosztását és magát a vásárlónak kínált szolgáltatások minőségét.
A jelenleg tervezett átalakítások a várható változásokra koncentrálnak, elsősorban a csökkenő volumenre, ugyanakkor nem veszik figyelembe, hogy az egész rendszer alapjai vajon rendben vannak-e? Mintha vennénk egy 40 éves autót, beleszerelnénk a ma létező legjobb motort, majd azt várnánk, hogy jobb autónk lesz. Mert nem lesz. Az alapoknak kell rendben lenniük, hogy az eredmény is jó legyen.
Autotroop
Az IDCP kutatásai alapján a következő pontok lehetnek a gyártók és kereskedők közötti kapcsolat alapkövei:
Young szerint a tárgyalás alatt álló szerződések előtt a hálózat méretét és formáját kellene átgondolni. Várhatóan kevesebb befektető lesz, nagyobb lefedett területtel és jelentősebb befolyással. A területükön belül nagyobb rugalmasságra lesz szükségük ahhoz, hogy a teljes beruházást megfelelő módon végrehajtsák, megfelelő személyzetet biztosítsanak, miközben az elvárásoknak eleget téve képviselik az OEM márkát.
ICDP
A lényeg, hogy mivel a bevételi modell át fog alakulni, szükség van a várható költségek és a szükséges beruházások költségeinek megosztására. A változások végrehajtásakor azonban nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy stabilitást és kiszámíthatóságot biztosítsanak a kereskedő bevételeit illetően és ez tükröződjön a kereskedő személyzetének toborzásában, képzésében és azok jutalmával kapcsolatos új megközelítésekben. Young szerint alapvetően rossznak tűnik felfogás, hogy egy több milliárd eurós üzletágban a kockázati jutalom legnagyobb részét végül az értékesítési ügyintéző vállalja, pont az, aki a legközvetlenebb kapcsolatban van az ügyféllel.