felfüggesztés

A Ford levehető harmadik tengelyt szabadalmaztatott pickupjaihoz

2023.10.23.

A csavarokkal rögzíthető tengelyszett révén kis ráfordítással növelhető lesz a kisteherautók terhelhetősége, amennyiben a levédett technológia szárba szökken. 

Az innováció abban egyedülálló, hogy viszonylag egyszerűen felszerelhető lesz a felfüggesztés egyik egységeként, ami jelentős költségmegtakarítást eredményez. A hasznos teherbírás növelése mellett azonban van még egy fontos funkciója: a kiegészítő hátsó tengely amolyan „okos eszközként” szolgálhat hibrid vagy plug-in hibrid hajtás esetén. A szabadalmi dokumentációból nem derül ki, hogy ez esetben hol helyezkedne el az akkumulátor és a villanymotor.

A találmányt "Csavaros felfüggesztés-készlet egy jármű hasznos teherbírásának növelésére" címmel szabadalmaztatta a Ford. A levehető tengelykészletet sorozatgyártott járművekre rögzíthető, és márkakereskedésekben fogják kiegészíteni velük a kisteherautókat, amennyiben a találmány egyáltalán forgalomba kerül. Az ugyanis az, hogy levédtek egy technológiát, korántsem jelenti azt, hogy meg is valósítják a gyakorlatban, és tömegesen elkezdik alkalmazni.

A szabadalmi dokumentáció a Ford Super Duty teherautókhoz köti a találmányt. Lényegében arról van szó, hogy a jármű tulajdonosai igényük szerint növelhetik a jármű teherbírását, egy tengellyel és két kerékkel bővítve a felfüggesztést, a vállalat pedig  ugyanazon a szerelősoron többfajta felfüggesztéssel ellátott teherautót is gyárthat, és a hatkerekű készletet csak ott adja hozzá, ahol a megrendelő ezt igényli.

Az újítás alighanem kapcsolatba hozható az autópiacon kialakuló új tendenciával, jelesül azzal, hogy a hatkerekű pickupok egyre népszerűbbek. Egy hatkerék-meghajtású F-150 Raptor R véhetően sok pénzt hozna a Ford konyhájára. A szakportálok mégis valószínűbbnek tartják, hogy levehető tengellyel rendelkező Super Duty lehet az első fecske, ha az elgondolás életre kel.

A Fordnak a közeli múltban volt néhány érdekes szabadalma, amelyek egyelőre nem kerültek gyártósorra, legalábbis nem érkezett róla hír. Néhány hónapja védett le például olyan rendszert, amellyel a Ford Broncót állva is lehetne vezetni. Négy éve a vállalat a „kettő az egyben ajtót” szabadalmaztatta, illetve nemrég levédetett elektromos járművekhez használható, tetősínhez erősíthetó tartalék akkumulátort. Egyelőre nincs hír arról, hogy ezeket a szabadalmakat meg is valósítják, és azt sem kizárt, hogy a hatkerekű kialakítás sem látjuk soha a valós életben. Ettől függetlenül ez egy érdekes ötlet, amelynek minden bizonnyal lenne keletje.

A Ford ugyanakkor a világon elsőként nemrégiben bemutatott egy elektronikus rendszámtáblát, amely első példányai hamarosan rendelhetőek is lesznek a márka több mint háromszáz kereskedelmi központjában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....
2025.01.20
Újabb sikerrel indította 2025-öt a Budapesti Közlekedési Központ népszerű alkalmazása, a BudapestGO....
2025.01.20
Ónos eső veszélye miatt keddre másodfokú (narancs) figyelmeztetést adott ki Baranya, Bács-Kiskun,....
2025.01.20
A fővárosi rendőrök két éjszakán át fokozott közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Budán –....