Magyar Borok Útja Rally
Húsz év nagy idő, emlékszünk-e még, milyen borokat kínáltak az ABC-ben a kilencvenes évek első felében? Leginkább az állami borászati kombinátok kevéssé fantáziadús palackjait, de már megjelentek a cukorcefréből rottyantott és a teljesen szintetikus ballonos lőrék is. Szerencsére megkezdődött a magánpincészetek újjáéledése is, családi hagyományok, szerény vagyonkák, esetleg a rendszerváltás utáni kárpótlásként kapott szőlők segítségével.
Remekül érzett rá az új, akkor még igencsak születőben levő divathullámra Regőci Attila, aki összekötötte az ébredező újautó-piacot a magára találó borturizmussal. Azóta, tehát 1996 óta, hogy az örökös ralibajnok Ferjáncz Attila és „Regő” elindította a sorozatot, 19-szer ragadtak kormányt a politika, a közélet, a média, a gazdasági élet prominensei, és egy-egy hosszú hétvégén hódoltak szenvedélyüknek, az autózásnak, és ráirányították a nagyközönség figyelmét a kiváló borászokra és borászatokra, akik közül sokan szép karriert jártak be azóta.
Az idei, huszadik boros rali alkalmával adja át a szervezést Regőci Attila az új tulajdonosnak. Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón Megay Róbert Péter, az esemény szervezőbizottságának társelnöke jelképesen és valóságosan is átvette a stafétabotot és a mikrofont az alapító tulajdonostól.
Megay Róbert Péter bejelentette, hogy az élménytúra idén augusztus 28-30. között a Tokaj-hegyaljai, az Egri és a Mátraaljai Borvidéket járja be, miközben a résztvevők közel két tucat pincészetet látogatnak meg. "Örömmel mondhatom, hogy a jubileumi rali alkalmából Fazekas Sándor a fővédnöki szerep ismételt elvállalása mellett most indulóként is részt vesz a versenyen" - fogalmazott a társelnök. Idén kiemelkedően nagy az érdeklődés a rali iránt, amelyen száz autóban fogják maximálni az indulók számát, s ez összesen 230 versenyzőt jelent.
Az agrárminiszter a korábbi években is támogatta a borvidékeket népszerűsító rendezvényt. A képre kattintva megtekintheti a sajtótájékoztatón készült képeket.
A rendezvény a borkultúra és a turisztikai látnivalók mellett a tudatos és biztonságos közlekedés népszerűsítésére is figyelmet fordít. Komáromi Endre nyugalmazott rendőrezredes, a rali biztonsági főnöke felhívta a figyelmet, hogy az esti vacsorák és borkóstolások nem mehetnek a közlekedésbiztonság rovására. Éppen ezért a versenyzőket a reggeli gépátvétel előtt megszondáztatják majd. Bár nevében szerepel a rali szó, ezen a versenyen mégsem érdemes gyorsan hajtani, ugyanis a rendőrség a legváratlanabb helyeken is kirakhatja a sebességmérőt. Akárcsak a mindennapi közlekedésben, a KRESZ-szabályait a ralin is szigorúan betartatják a közlekedésiek.
Az eseményen megjelent Fehér György író-újságíró, az 1996-os rali győztese. Az Autósélet korábbi szerkesztője azonban nem szólt a megjelentekhez, ugyanis a betegség, amellyel régóta küzd, beléfojtotta a szót. Írni azonban továbbra is tud, és a közelmúltban jelentette meg Utazás Parkinzóniába című könyvét. „Levelezünk, mert Gyuri messze él innen, Parkinzóniában. Parkinzónia olyan hely, ahonnan nem hallatszik ki a szó, legalábbis Gyuriét nem érteni. Parkinzónia érdekes, különleges, földi halandóra veszélyes világ, teli rejtélyekkel, megoldandó feladványokkal. Túlélőjáték – írta Tóth Gábor Ákos, a 192 oldalas könyv szerkesztője.
Jámbor Gyula