autókereskedelem
A Cazoo fő tevékenysége a használtautók kereskedelme. Természetesen teljesen online vásárolhat, finanszírozhat vagy előfizethet egy autóra az érdeklődő és házhoz is szállítják a kiválasztott kocsit, vagy 72 órán belül átveheti az egyik ügyfélközpontból. Ezzel párhuzamosan el is adhatja az ember az autóját, azonnali online értékbecslést kap, amely 7 napig garantált és természetesen el is mennek az autóért, ha az ügyfél úgy kívánja.
Cazoo kiszállító autó
Az alapító Alex Chesterman vagyonát gyakorlatilag sikeres amerikai startupok utánzásával alapozta meg. A Cazoo sem kivétel ez alól, az ötletet jó eséllyel az amerikai Carvana adta. Utóbbi szintén használt autók online kereskedelmével foglalkozik, bár ők amerikaiak lévén show-t csinálnak az autóvásárlásból: óriás automatából kapja meg az autóját a vásárló.
Az ötletet adó Carvana automatája
A Cazoo kevesebb, mint 2 évvel ezelőtt jött létre, ez idő alatt állításuk szerint összesen 20.000 használt autót értékesítettek - ez körülbelül a fele annak a mennyiségnek, amelyet a 25 legnagyobb európai kereskedőcsoport átlagolt a Covid által sújtott piacon 2020-ban. Messze a csúcs, de ennyi idő alatt ez komoly teljesítmény.
Az egyik ügyfélközpont - nem kereskedés, ugyanis a tranzakciók csak online zajlanak
Azóta számos felvásárlást is végrehajtottak - autókereskedések, amelyek fizikai üzleteket és előkészítő központokat hoztak az eredetileg teljesen online üzleti modellbe, a mindenféle autó használatára előfizetést kínáló Drover az Egyesült Királyságban, és a hasonló üzletben utazó Cluno Németországban, valamint a Smart Fleet Solutions, egy használt autókat felújító és újraértékesítő vállalkozás.
Az alapító, Alex Chesterman
Az elmúlt hetekben ehhez a listához hozzáadták az SMH Fleet Solutions-t is, amely hat helyszínen keresztül képes évente 70.000 használt autó értékesítéséee, megduplázva a Cazoo meglévő kapacitását, és a Cazana is hozzájuk került, ami egy használt autókra specializálódott adataelemző vállalkozás, ami az árazásban, a beszerzési döntésekben és a készletgazdálkodásban segíti majd a Cazoot.
Utóbbira szükségük is lehet, ugyanis egyelőre sok szempontból gyerekcipőben jár a Cazoo. A hírek szerint azokon a piacokon, ahol aktívak, számos probléma van velük: kereskedők olykor azért vesznek meg tőlük autókat, mert azok nyilvánvalóan rosszul vannak árazva és azonnal tovább tudják adni őket jelentős profittal, a magánvásárlók pedig hibás autókra panaszkodnak néhány esetben.
Mindeközben a New York-i Értéktőzsdén 8 milliárd dolláros értékbecsléssel befejezték az IPO-t is, és további 1 milliárd dollárnyi új forrást szereztek a Cazoo számára. Ezekkel a felvásárlásokkal és a meglévő forrásokkal együtt minden adott ahhoz, hogy az európai használt autók piacának meghatározó szereplőjévé váljon.
Az Everton csapatának mezén is hirdeti magát a Cazoo
A felvásárolt vállalkozások integrálásával és a meglévő források adta lehetőségeken keresztül jó esély van rá, hogy a következő évtizedek egyik legfontosabb használtautó-kereskedelmi vállalata éppen most növi ki magát. A gyerekbetegségek melletti másik problémájuk az ismertség hiánya lehetne, ha nem reklámoznák magukat olyan agresszíven. Ők az Everton és az Aston Villa futballcsapatok fő szponzorai, de több snookerbajnokságot, golfversenyeket és a walesi rögbi ligát is ők támogatják. Ha így folytatják a növekedést, néhány év múlva akár valamelyik magyar futballcsapat mezein is szerepelhet a lógójuk.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!