Ferrari GTO
Ki ne szeretné a régi Ferrarikat? Az idomok, a motorok, a színek, mindenki ismeri, milyen is egy klasszikus Ferrari. De mi van a kerekekkel? Az ember fejében fehér karimás gumi és krómfelni jelenik meg, de az elmúlt pár évben a Ferrari elkezdett új, modern kerekekt adni modelljeinek. Az F40, az F50, az Enzo és a LaFerrari is így járt, most pedig a GTO kapott teljesen új Pirelli gumikat.
A Cinturato P7 nevű gumi magában is ismert és prémium minőségű, így érthető, miért ezeket kapja az ikonikus autó, amelyből összesen 272 darabot gyártottak 1984 és 1987 között. A Cinturato P7-et eredetileg 1974-es WRC rallyautókhoz tervezték és a gyártó első ultraalacsony-profilú gumija. Később utcai modellekre is elérhetővé vált. A GTO most az eredeti, 225/50 R16-os méretet kapja az elülső tengelyre és 265/50 R16-osat a hátsóra.
A gumiról azt érdemes még tudni, hogy a Collezione nevű termékcsalád többi gumijához hasonlóan ezek is korhűek lesznek, azaz a ’80-as évek gumijait idézik majd. Emanuelle Vanzetti, a Pirelli Collezione program vezető mérnöke egy interjúban azt is elmondta, hogy az új kerekek „100 százalékban hűek az eredeti kinézethez, de emellett, amennyire lehetséges, az eredeti kormányozhatósághoz és vezetési stílushoz is.”
Árazásról egyelőre nem esett szó, de valószínűleg azoknak, akik a 272 darab GTO-ból tartanak otthon egyet, nem lesz akadály a pénz. A GTO kerekek mellett a többi, fenn említett modellhez is kaphatóak az új kerekek. Persze a LaFerrari, amelyet 2013 és 2016 között gyártottak, nem annyira régi, mégis, a Pirelli ehhez a modellhez is kiadott egy speciális gumit.
Egyébként azért most van ez a promóció, mert a Ferrari háza táján minden jel arra mutat, hogy egy új modellt mutathatnak be, amelyet F250 kódnéven fejleszt a gyártó. Annyit lehet róla már tudni, hogy V6-os hibrid lesz és 599 kupét és 199 darab kabriót terveznek gyártani belőle, de egy extra, XX nevű verzióra is lehet számítani, amiből mindössze 30 modellt akarnak csinálni.
Az új modell a nemrég bemutatott McLaren W1-es vetélytársa lesz a luxus szuperautó-piacon, amely mellé társulhat a Porsche Mission X, ha a német márka tényleg rábólint a gyártásra.
Képek: Pirelli