verseny
Hetedik éve minden futamon itt vagyok, hol tanszékvezetőként, hol a Knorr-Bremse kutatás-fejlesztési igazgatójaként, két éve pedig államtitkárként – kezdte köszöntőjét Palkovics professzor. Felidézte, hogy a 2011-es futamon a duális képzésről rendeztek kerekasztal beszélgetést, ami mára valósággá vált a felsőoktatásban.
A megnyitó résztvevői: Pat Clarke, Hanula Barna, Földesi Péter, Palkovics László,Pintér-Péntek Imre, Parragh László, Csörgits Lajos és Kolossváry Tamás.
A világ egyre bonyolultabb, a diszciplínák együttműködése elengedhetetlen követelmény, ahogy a Formula Student csapatok között is csak azok lehetnek sikeresek, akik képesek együttműködni – fogalmazott az államtitkár.
Pintér-Péntek Imre, a versenyt szervező X-Meditor ügyvezetője elmondta, hogy Afrikán kívül a világ minden kontinensén rendeznek Formula Student versenyeket, jelenleg összesen mintegy hatszáz csapattal. A legerősebb verseny a németországi, de az elmúlt hat évben a magyar megmérettetés is meghatározó és elismert eseménnyé nőtte ki magát. Az idei verseny negyvennégy helyére összesen 114 csapat jelentkezett, és már a meghirdetést követő második másodpercben beteltek a helyek.
Palkovics László, Pintér-Péntek Imre és Parragh László
A versenyeket szorzók alapján rangsorolják, a legerősebb a német futam egyes szorzóval, a Formula Student Hungary szorzója 0,92, s erre valamennyien büszkék lehetünk – fogalmazott a szervezők vezetője.
Elmondta azt is, a Formula Student versenyek szervezőit két dilemma foglalkoztatja jelenleg. Az egyik, hogy ezek az autók képesek lennének arra, hogy komoly autóversenyben vegyenek részt. A nagy kérdés, hogy a konstrukciós verseny kárára autóversenyedik-e a Formula Student? A másik dilemma, hogy az önevezető autók részt kérnek-e maguknak a Formula Studentből?
Parragh László, a Kereskedelmi és Iparkamara elnöke azzal kezdte köszöntőjét, hogy szemgyulladása miatt gondolkodott, elfogadja-e a meghívást. Fiától és baráti körétől azonban olyan sok hallott a Formula Student versenyekről, hogy nem tehette meg, hogy betegségre hivatkozva lemondja a részvételt.
Hazai pályán az Arrabona Racing Team
Az elnök Palkovics államtitkárhoz hasonlóan a duális képzés fontosságát hangsúlyozta.
A duális képzésben mintegy 50 ezer diák vesz részt, s tízszeresére nőtt azok száma, akik a duális képzést választják – jelentette ki. - A folyamatnak, amely most zajlik, különös jelentősége van, mert megteremtődik az átjárás a felsőoktatás irányába azok számára is, akik szakmát szereztek. A kamara pedig elkötelezett a tekintetben, hogy ez a folyamat tovább folytatódjon- zárta gondolatait Parragh László.
Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora felidézte, hogy 2013-ban még nem volt csapatuk, mertek azonban nagyot álmodni, s egyetem most már nem csak saját fejlesztésű autóval, hanem saját fejlesztésű motorral indul az idei versenyen.
Projektmunka, nemzetközivé válás, nyitottság, építkezés – ezek a kulcsfogalmak a rektor szerint.
Hanula Barna dékán azt emelte ki, a boxokban világszínvonalú munka zajlik, mint a Forma 1-ben, csak ezek a fiatalok nem pénzért, hanem lelkesedésből dolgoznak.
Pat Clarke, a Formula Student mozgalom atyja
Ott volt a megnyitón az ausztrál Pat Clarke, a Formula Student mozgalom atyja is, aki szerint a magyar verseny jó hangulatú, egyediségét az adja, hogy a versenyen túl az oktatásra is hangsúlyt fektetnek.
2016-ban ismét rekordot döntöttek a győr-gönyűi Formula Student Hungary versenyre jelentkezők, a 44 helyre (30 belső égésű motorral hajtott jármű, 14 elektromos autó) összességében 114 csapat igyekezett bekerülni. A nyílt regisztráción 2 másodperc alatt beteltek a helyek, így ezúttal is ezredmásodperceken múlt a sikeres jelentkezés. 16 nemzet csapatai vesznek részt a megmérettetésen: Németország (12 csapat), Csehország, Lengyelország és Olaszország (4-4), Egyesült Királyság, Görögország és Magyarország (3-3), Ausztria és Horvátország (2-2), Bulgária, Észtország, Izrael, Svájc, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia (1-1).
Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője
A megnyitón ott volt Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője is, aki portálunknak elmondta: Az egyetemisták rangos motorsport-versenyének főszponzora idén is az Audi Hungaria Motor Kft.
Az Audi Hungaria több éve főszponzora a két győri - Arrabona Racing Team és a SZEngine - és a BME Formula Racing Teamnak, azóta számos, a versenyen résztvevő hallgatót köszönthetett munkatársként a győri motor- és járműgyártó vállalat. A nyár folyamán 24 SZEngine és 22 Arrabona Racing Team-es hallgató végzi csapattevékenységét Audis gyakornokként – fogalmazott Czechmeister Mónika.
Fotók:MTI Fotó: Krizsán Csaba, Audi,