hidrogénhajtás

Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában...

2018.02.09.

Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán észak-amerikai bevezetése: Kaliforniában már háromezret adtak el abból az autóból, amely működése során káros anyagok helyett tiszta vizet bocsát ki.

Két év alatt 3000 példányt adtak el Kaliforniában a Toyota úttörő szedánjából, a Miraiból. A fedélzeten tárolt hidrogénből és a légkörből nyert oxigénből elektromos áramot előállító üzemanyagcellával működő autó létezése egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Toyota nem távoli álomként, hanem kézzel fogható valóságként tekint a hidrogén alapú mobilitásra, illetve tágabb értelemben a fenntartható energiagazdálkodású társadalomra. Az pedig, hogy a kételkedőkre rácáfolva már több mint 3000 Mirai fut a világ egyik vezető öko-mobilitási régiójának számító Kalifornia útjain, azt igazolja, hogy a fogyasztók igenis fogékonyak a jövő technológiájára.

Szerencsére nem a Toyota az egyetlen autógyártó, amelyik rendíthetetlenül hisz a hidrogénben – nem az egyetlen, de a legnagyobb: az Egyesült Államokban eladott üzemanyagcellás járművek négyötödét a Mirai szedán teszi ki. Ennek megfelelően a Mirai eladásai is kiválóan alakulnak az USA-ban.

Kaliforniában jelenleg 31 ponton tankolhatnak a Mirai-tulajdonosok, 2018 végére ez a szám eléri a 43-at. Ugyanakkor a Toyota tudatosan vállalta a nyárcsináló fecske szerepét: ha más autógyártókhoz hasonlóan arra várna, hogy a szolgáltatók kiépítsék az infrastruktúrát, soha nem lépne előre az ügy. Így viszont a Mirai növekvő népszerűsége remélhetőleg az infrastruktúra exponenciális fejlődését katalizálja.

Nem mintha a Toyota nem dolgozna maga is ezen: Kaliforniában hamarosan megkezdi működését az a hidrogéngyártó üzem, amely mezőgazdasági hulladékból állít majd elő napi 1,2 tonna hidrogént – ez a mennyiség a jelenleg futó kaliforniai Mirai-flotta felét képes volna folyamatosan kiszolgálni.

A Toyota Mirai eredetileg 2014-ben került piacra, akkor még csak Japánban. Egy évvel később Észak-Amerikában és Európában is megkezdődött a forgalmazása. A modellt 154 lóerős, 335 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; ami különlegessé teszi, hogy a működéséhez szükséges elektromos energiát nem terebélyes és nagy tömegű akkumulátorcsomagokban tárolja, hanem az üzemanyagcella segítségével menet közben állítja elő az autó. Természetesen a Miraiban is van akkumulátor – ez tárolja a fékezéskor visszanyert energiát.

A Toyota Mirai egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométert (500-at garantáltan) képes megtenni, a tankolás pedig mindössze három percet vesz igénybe – azaz a jármű ugyanolyan kényelmesen használható, mint egy átlagos benzinmotoros autó.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....