WRC

Elképesztő csata bontakozott ki a Monte-Carlo-ralin

2019.01.27.

Sébastien Ogier továbbra is vezet, de Thierry Neuville csak 4 másodpercre van tőle. Sébastien Loeb a harmadik helyen áll, de többen is szorongatják.

Ogier, aki zsinórban a hatodik győzelmére hajt a Montén, tökéletesen végrehajtotta a feladatot, amivel a megbízták: hibátlanul vezetve, minimális kockázatot vállalva tartotta minimális előnyét a keményen támadó Neuville-lel szemben.

Ogier előnye tegnap este még csak két másodperc volt, ami az első szombati szakasz után 5,6 másodpercre nőtt, aztán újra csökkent, amikor Neuville begyújtotta a rakétákat a második és a harmadik gyorsaságin. A nap utolsó szelektívjén ismét Ogier volt a gyorsabb, de csak 0,2 tizeddel, így a vasárnapi záró napot 4,3 másodperces előnnyel várhatja.

„Nagy előnyöm volt, és képes voltam megduplázni a mai nap folyamán” – viccelődött Ogier.”Holnap könnyebb körülményekre számítok, de a Col du Turini mindig tartogat meglepetéseket. A verseny nagyon intenzív lesz továbbra is, mert Thierry nem fogja feladni. Mindketten célba akarunk érni, de győzni is szeretnénk. Elégedett vagyok a napommal, mert meg kellett találni az egyensúlyt aközött, hogy szárazon keményen nyomjuk a gázt, a jeges részeken meg óvatosan megyünk. Bebizonyosodott, hogy a C3 WRC versenyképes autó ilyen körülmények között, bízom benne, hogy holnap is jól fog működni. Nyilvánvalóan nyerni akarok, mert ez a verseny sokat jelent nekem” – tette hozzá a francia, aki a környékbeli Gap nevű faluból származik.

Sébastien Loeb és Jari-Matti Latvala hasonlóan szoros csatát vív a harmadik helyért, mint Ogier és Neuville az elsőért, a nap folyamán háromszor cseréltek helyezést, de győzni már nincs esélyük, mert két perccel le vannak maradva az élmenőktől. Igaz, a tegnap felnitörés miatt visszaesett Ott Tanak is nagyon gyorsnak tűnik (mind a négy gyorsaságit megnyerte szombaton), vészesen közeledik hozzájuk az ötödik helyen: az észt toyotás szombat délutánra 17,3 másodpercre faragta le a hátrányát Loeb mögött.

Andreas Mikkelsen is remekül vezetett, Loebbel és Latvalával harcolt a harmadik helyért, de a szombati első szakasz utolsó méterein egy fának csapta a Hyundai i20 WRC bal hátsó kerekét, amitől kitört a futómű. A peches norvég így kiállni kényszerült. Kris Meeke a pénteki kerékcsere miatt még mindig a senki földjén tartózkodik: a hatodik helyére nem veszélyes senki, de az ötödik is beláthatatlan messzeségben van tőle. De így legalább jókedvűen, tét nélkül vezethetett, ami meg is látszott a tempóján, ugyanis háromszor is második lett a szombati pályákon.

A szombati nap nagy vesztese Elfyn Evans, aki egy jeges balkanyarban lecsúszott az útról, és az árokban parkolta le a Ford Fiestáját, ahonnét már nem tudott kijönni. Esapekka Lappi is feladta a versenyt, ugyanis motorhibás lett a Citroënje. A Monte-Carlo-rali szabályai szerint egyikőjük sem indulhat újra vasárnap, amikor is a megfogyatkozott mezőnyre még 4 gyorsasági vár, az össztáv 64 km lesz. A legendás Col du Turinin kétszer is menni fognak, a verseny utolsó gyorsaságiján, a Power Stage-en bónusz pontokat osztanak.

 

Az állás a szombati nap után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

2h38m30.0s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4.3s

3

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m58.7s

4

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m01.0s

5

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m16.0s

6

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

5m26.8s

7

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

Ford

10m12.0s

8

Yoann Bonato, B.Boulloud

Citroen Total

Citroen

11m43.4s

9

Stephane Sarrazin, J-J.Renucci

Stephane Sarrazin

Hyundai

12m16.0s

10

Guillaume de Mevius, M.Wydaeghe

Guillaume de Mevius

Citroen

13m07.0s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....