WRC
Ogier, aki zsinórban a hatodik győzelmére hajt a Montén, tökéletesen végrehajtotta a feladatot, amivel a megbízták: hibátlanul vezetve, minimális kockázatot vállalva tartotta minimális előnyét a keményen támadó Neuville-lel szemben.
Ogier előnye tegnap este még csak két másodperc volt, ami az első szombati szakasz után 5,6 másodpercre nőtt, aztán újra csökkent, amikor Neuville begyújtotta a rakétákat a második és a harmadik gyorsaságin. A nap utolsó szelektívjén ismét Ogier volt a gyorsabb, de csak 0,2 tizeddel, így a vasárnapi záró napot 4,3 másodperces előnnyel várhatja.
„Nagy előnyöm volt, és képes voltam megduplázni a mai nap folyamán” – viccelődött Ogier.”Holnap könnyebb körülményekre számítok, de a Col du Turini mindig tartogat meglepetéseket. A verseny nagyon intenzív lesz továbbra is, mert Thierry nem fogja feladni. Mindketten célba akarunk érni, de győzni is szeretnénk. Elégedett vagyok a napommal, mert meg kellett találni az egyensúlyt aközött, hogy szárazon keményen nyomjuk a gázt, a jeges részeken meg óvatosan megyünk. Bebizonyosodott, hogy a C3 WRC versenyképes autó ilyen körülmények között, bízom benne, hogy holnap is jól fog működni. Nyilvánvalóan nyerni akarok, mert ez a verseny sokat jelent nekem” – tette hozzá a francia, aki a környékbeli Gap nevű faluból származik.
Sébastien Loeb és Jari-Matti Latvala hasonlóan szoros csatát vív a harmadik helyért, mint Ogier és Neuville az elsőért, a nap folyamán háromszor cseréltek helyezést, de győzni már nincs esélyük, mert két perccel le vannak maradva az élmenőktől. Igaz, a tegnap felnitörés miatt visszaesett Ott Tanak is nagyon gyorsnak tűnik (mind a négy gyorsaságit megnyerte szombaton), vészesen közeledik hozzájuk az ötödik helyen: az észt toyotás szombat délutánra 17,3 másodpercre faragta le a hátrányát Loeb mögött.
Andreas Mikkelsen is remekül vezetett, Loebbel és Latvalával harcolt a harmadik helyért, de a szombati első szakasz utolsó méterein egy fának csapta a Hyundai i20 WRC bal hátsó kerekét, amitől kitört a futómű. A peches norvég így kiállni kényszerült. Kris Meeke a pénteki kerékcsere miatt még mindig a senki földjén tartózkodik: a hatodik helyére nem veszélyes senki, de az ötödik is beláthatatlan messzeségben van tőle. De így legalább jókedvűen, tét nélkül vezethetett, ami meg is látszott a tempóján, ugyanis háromszor is második lett a szombati pályákon.
A szombati nap nagy vesztese Elfyn Evans, aki egy jeges balkanyarban lecsúszott az útról, és az árokban parkolta le a Ford Fiestáját, ahonnét már nem tudott kijönni. Esapekka Lappi is feladta a versenyt, ugyanis motorhibás lett a Citroënje. A Monte-Carlo-rali szabályai szerint egyikőjük sem indulhat újra vasárnap, amikor is a megfogyatkozott mezőnyre még 4 gyorsasági vár, az össztáv 64 km lesz. A legendás Col du Turinin kétszer is menni fognak, a verseny utolsó gyorsaságiján, a Power Stage-en bónusz pontokat osztanak.
Az állás a szombati nap után:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
2h38m30.0s |
2 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
4.3s |
3 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m58.7s |
4 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2m01.0s |
5 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2m16.0s |
6 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
5m26.8s |
7 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
10m12.0s |
8 |
Yoann Bonato, B.Boulloud |
Citroen Total |
Citroen |
11m43.4s |
9 |
Stephane Sarrazin, J-J.Renucci |
Stephane Sarrazin |
Hyundai |
12m16.0s |
10 |
Guillaume de Mevius, M.Wydaeghe |
Guillaume de Mevius |
Citroen |
13m07.0s |