Formula Student Hungary

Egy magyar autó, amelyből egyetlen darab készült

2016.07.01.

Az egyetemisták Forma 1-es futamának számító Formula Student versenyre ismét új autót építettek a győri Széchenyi István Egyetem Arrabona Racing Team csapatának tagjai. Augusztus végén a magyar futamon debütál az autó. Csütörtökön este bemutatták az ART¬_03 járművet, amelynek a motorja is magyar, azt a SZEngine csapat fejlesztette ki.

Az idei versenyen ezzel indul az Arrabona Racing Team.

A kaland megduplázódott, az új autóba új motor került – fogalmazott a prezentáción Hanula Barna dékán, a Bugatti 1001 lőerős motorjának fejlesztője. Felidézte a nyolcvanas évek elejét, amikor a Műegyetemen elkezdett versenyezni, s végleg megfertőződött a benzingőzzel.

A dékán beszélt arról is, a Formula Student csapatok tagjai olyan tudásra tesznek szert, amelyet csak itt sajátíthatnak el. Megtanulnak csapatban dolgozni, konfliktusokat kezelni, kisvállalkozást vezetni, szponzorokat szerezni, terveket készíteni, gyártást felügyelni, tesztelni és a végén versenyezni is.

Magyar autóban magyar motor: a SZEngine csapat alkotása

Hanula Barna bejelentette azt is, hogy Földesi Péter rektorral azon dolgoznak, hogy a tananyag részévé tegyék a Formula Student során kialakult tematikát.

Méltatta a győri járműépítők tevékenységét Martin Schuster, a győri Audi Hungaria Motor Kft. járműfejlesztésének vezetője is.

Hanula Barna dékán - balról a második - az autóbemutatón.

Az autóversenyzés bátorságot, szenvedélyt, érzelmeket, elszántságot jelent, örülök, hogy ezt a szenvedélyt megélik a Formula Student versenyre való felkészülésben, amely ötvözi az elméleti és a gyakorlati tudást – fogalmazott a rebdezvényen Martin Schuster.

Jakubik Tamás, az egyetem Járműfejlesztési Tanszékének vezetője felidézte, hogy három éve kezdődött a munka, s a Formula Student csapat már az első évben megnyerte a moszkvai versenyt, a magyar futamon pedig az erős mezőnyben az első harmadban végeztek. Az első év az alapozás éve volt, a második a konszolidáció, a harmadikban pedig az innovációra koncentrált a csapat.

Három éve alakult a csapat, ez volt az első autó.

Kolossváry Tamás csapatvezető azt emelte ki, minden évben új csapatot kell építeni, a diplomázó egyetemisták ugyanis kiesnek, s pótlásuk olykor nehéz feladat. Mindig vannak azonban olyan fiatalok, akiket magával ragad az, hogy maguk tervezhetik és építhetik meg Formula Student autójukat. A csapat 31 fős, s az idén három versenyen indulnak. A magyar futam mellett Csehországban és Németországban is megmérettetik magukat.

Ez pedig a tavalyi versenyautó.

A köszöntők után lehullt a lepel au autóról, s megcsodálhattuk az idei autót, amely szebb, erősebb és könnyebb mint elődjei.

Német Bence konstrukciós vezető mutatta  be az új autót. Elmondta, az autó vázát 38,65 kilogrammról 33,4 kilogrammra csökkentették. Átdolgozták a futóművet is, amely már tavaly 6 másodperccel gyorsabb volt körönként. Saját fejlesztés a kormánymű. A kanyarstabilizátor súlya ugyancsak egy kilogrammal kevesebb, s 13 féle beállítást tesz lehetővé. Fejlesztettek az aerodimanikán is, csökkentették az autó légellenállását, növelték a leszorítóerőt, így kanyarokban még gyorsabb lehet a harmadik generációs új jármű.

Az idei jármű pilótafülkéje és kormányműve.

Az autó motorja is győri fejlesztés. Az erőforrás a SZEngine csapatot dicséri.

Az autót és a motort nagy taps kíséretében leplezték le, a magyar futamon augusztus 18 és 21 között indul, amelyet hagyományosan a gönyűi kikötő területén rendeznek meg.

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....
2025.01.13
Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az....