Formula Student Hungary
Az idei versenyen ezzel indul az Arrabona Racing Team.
A kaland megduplázódott, az új autóba új motor került – fogalmazott a prezentáción Hanula Barna dékán, a Bugatti 1001 lőerős motorjának fejlesztője. Felidézte a nyolcvanas évek elejét, amikor a Műegyetemen elkezdett versenyezni, s végleg megfertőződött a benzingőzzel.
A dékán beszélt arról is, a Formula Student csapatok tagjai olyan tudásra tesznek szert, amelyet csak itt sajátíthatnak el. Megtanulnak csapatban dolgozni, konfliktusokat kezelni, kisvállalkozást vezetni, szponzorokat szerezni, terveket készíteni, gyártást felügyelni, tesztelni és a végén versenyezni is.
Magyar autóban magyar motor: a SZEngine csapat alkotása
Hanula Barna bejelentette azt is, hogy Földesi Péter rektorral azon dolgoznak, hogy a tananyag részévé tegyék a Formula Student során kialakult tematikát.
Méltatta a győri járműépítők tevékenységét Martin Schuster, a győri Audi Hungaria Motor Kft. járműfejlesztésének vezetője is.
Hanula Barna dékán - balról a második - az autóbemutatón.
Az autóversenyzés bátorságot, szenvedélyt, érzelmeket, elszántságot jelent, örülök, hogy ezt a szenvedélyt megélik a Formula Student versenyre való felkészülésben, amely ötvözi az elméleti és a gyakorlati tudást – fogalmazott a rebdezvényen Martin Schuster.
Jakubik Tamás, az egyetem Járműfejlesztési Tanszékének vezetője felidézte, hogy három éve kezdődött a munka, s a Formula Student csapat már az első évben megnyerte a moszkvai versenyt, a magyar futamon pedig az erős mezőnyben az első harmadban végeztek. Az első év az alapozás éve volt, a második a konszolidáció, a harmadikban pedig az innovációra koncentrált a csapat.
Három éve alakult a csapat, ez volt az első autó.
Kolossváry Tamás csapatvezető azt emelte ki, minden évben új csapatot kell építeni, a diplomázó egyetemisták ugyanis kiesnek, s pótlásuk olykor nehéz feladat. Mindig vannak azonban olyan fiatalok, akiket magával ragad az, hogy maguk tervezhetik és építhetik meg Formula Student autójukat. A csapat 31 fős, s az idén három versenyen indulnak. A magyar futam mellett Csehországban és Németországban is megmérettetik magukat.
Ez pedig a tavalyi versenyautó.
A köszöntők után lehullt a lepel au autóról, s megcsodálhattuk az idei autót, amely szebb, erősebb és könnyebb mint elődjei.
Német Bence konstrukciós vezető mutatta be az új autót. Elmondta, az autó vázát 38,65 kilogrammról 33,4 kilogrammra csökkentették. Átdolgozták a futóművet is, amely már tavaly 6 másodperccel gyorsabb volt körönként. Saját fejlesztés a kormánymű. A kanyarstabilizátor súlya ugyancsak egy kilogrammal kevesebb, s 13 féle beállítást tesz lehetővé. Fejlesztettek az aerodimanikán is, csökkentették az autó légellenállását, növelték a leszorítóerőt, így kanyarokban még gyorsabb lehet a harmadik generációs új jármű.
Az idei jármű pilótafülkéje és kormányműve.
Az autó motorja is győri fejlesztés. Az erőforrás a SZEngine csapatot dicséri.
Az autót és a motort nagy taps kíséretében leplezték le, a magyar futamon augusztus 18 és 21 között indul, amelyet hagyományosan a gönyűi kikötő területén rendeznek meg.