Borgward
A német mérnökökkel terveztető, de a kínai Foton Motor tulajdonban lévő Borgward hosszú kihagyás után (1929-ben alapított, brémai székhelyű Borgward 1961-ben ment csődbe) tavaly ősszel, Frankfurtban mutatta be első újkori autóját, a BX7-est. A hétüléses szabadidő-autót 4,7 méteres hosszúsága alapján az Audi Q5-ösnek, a BMW X3-asnak, és a Mercedes GLC-nek lesz majd a konkurense. A karosszéria legjellegzetesebb részlete a hatalmas hűtőmaszk, amely a Borgward rombusz alakú emblémájára utal.
A kínai gyártású BX7-est egy 224 lóerős kétliteres turbómotor fogja hajtani hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval, az automatikus összkerékhajtást a BorgWarner beszállító fejlesztette. Sokkal erősebb lesz a konnektoros hibrid, amelyben a benzinmotornak egy, a hátsó tengelyt hajtó villanymotor segít majd be a hajtásba. A 401 lóerős hibrid verzió 55 kilométert tud majd megtenni benzin elégetése nélkül, tisztán elektromos üzemben.
A modelloffenzíva a Genfi Autószalonon folytatódik, ahol a cég bemutatja második modelljét, valószínűleg egy négyajtós szedánt. A tervek szerint először Kínában fogják forgalmazni az autókat, megfelelő sikeresség esetén az európai import is elkezdődhet. A cég jelmondata az elérhető prémium, ami jó felszereltségre és szolgáltatási kínálatra, valamint a konkurensekénél alacsonyabb árra utal.