Értékelés

Egy éve az Audi Hungaria-nál – interjú Peter Kösslerrel

2016.11.27.

A 2017-es év is izgalmas lesz. Az idei esztendő számos kihívás elé állított bennünket, de munkatársaimmal azon dolgozunk, hogy sikerrel vegyük az akadályokat. Optimista vagyok e tekintetben – fogalmazott az autoszektor.hu-nak adott interjújában Peter Kössler, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke.

Egy éve dolgozik Magyarországon, hogyan értékeli ezt az időszakot?

Nagyon izgalmas volt ez az év számomra, nagyon sok újdonsággal találkoztam, annak ellenére is, hogy a légkör ismert számomra. Sok új embert ismertem meg, nagy öröm volt számomra, hogy szeretettel fogadtak és befogadtak. Nagy nyitottságot tapasztalok, tiszteletet és megbecsülést. Ha az Audi Hungariát nézem, hogy milyen is ez a vállalat, el kell hogy mondjam, az itteni munkatársak magas kompetenciával rendelkeznek, nem csak a motor és járműgyártás területén, hanem legyen az pénzügy vagy éppen HR terület. A professzionalitás áthat mindent. A szint, amit elért a vállalat, stabil és nagyon jó. Erre lehet építeni a jövőben is.

Mi magyarok szeretünk tükröt tartani magunk elé. Mi volt a legnehezebb, amit megszokott? Volt olyan, hogy rácsodálkozott, ezek a magyarok mégis csak furcsa lények?

Peter Kössler

Azt nem mondanám, hogy valami idegen volt számomra. Ami tapasztalok, az egy kicsit visszafogott udvariasság, ami több magabiztossággal párosulhatna. Nyitott ember vagyok, nyíltan beszélek, s szeretem, ha hozzám is így viszonyulnak, s azt mondják, amit gondolnak. A visszafogott udvariasság nem zavaró, de ha több magabiztossággal párosulna, az nem lenne hátrány.

Elődje, Thomas Faustmann elmondta, amikor Magyarországra küldték, volt benne egyfajta nem túlzott öröm, s ha nem is büntetésnek élte meg, nem volt boldog a kiküldetéstől. Önben is voltak ilyen érzések egy éve, amikor megtudta, hogy nálunk fog dolgozni?

Aki külföldre megy dolgozni, átgondolja, mi vár rá. Bizonytalansági faktorok mindig vannak, így bennem is megfordult, vajon mire számíthatok Magyarországon?  Az Audi Hungariat persze ismertem korábbról, amikor a TT sportautók gyártása megkezdődött, előtte részt vettem a gyártósorok tervezésében, s mindig is figyelemmel kísértem a vállalat sorsát.

Amikor egy éve a karácsonyi fogadáson először találkozott az újságírókkal, azt kérdeztem öntől, nem nyomasztó-e Faustmann úr sikerszériája után átvenni a gyárat. Akkor azt mondta, egyáltalán nem, folytatja azt az utat. Most is így gondolja?

Az önkéntesek napján maga is beállt a fizikai munkára.

Ma is ezt tudom erre válaszolni. Amikor Ingolstadtban átvettem a gyárvezetést, előtte is egy nagyon sikeres időszak volt. Mégis le tudtam tenni a névjegyemet, s sikeresen vezettem tovább azt a vállalatot. Most is ez érvényes. Az Audi Hungaria egy nagyszerű vállalat, s biztos vagyok benne, hogy sikeresen tudom tovább vinni. Azt azért szeretném megjegyezni, hogy két évente nem lehet új autógyárat építeni, s azt a fajta forradalmi megújulást sem lehet várni, helyette egy evolúciós fejlődésre számíthatnak.

Ismert okok folytán nem volt egy könnyű év a Volkswagen konszern életében. Mennyit érzett ebből a győri Audi Hungaria?

Igen, valóban izgalmas évünk volt, s nem az utolsó. A 2017-es év is izgalmas lesz. Az idei esztendő számos kihívás elé állított bennünket, de munkatársaimmal azon dolgozunk, hogy sikerrel vegyük az akadályokat. Optimista vagyok e tekintetben. A nyilvánosság, s elsősorban most az ügyfeleinkre gondolok, bíznak bennünk, mert az Audi növekszik. Amiért bizakodhatok, hogy az Audi Hungarianál is nagyszerű döntéseket hoztunk a jövőt illetően. A motorgyárunkban intenzíven invesztálunk egészen az elektromobilitásig. Felépítettünk az elektromobilitáshoz kapcsolódó kompetencia központunkat és az elektromotorok sorozatgyártásban Győrben készülnek majd..  Bővítjük a szerszámgyárunkat, ahol exkluzív modellekhez készülnek kis szériás karosszéria elemek. Az elmúlt év legfontosabb döntése pedig az volt, hogy a Q3-as a jövőben Győrben készül. Ez a típus az Audi modellpalettájának egyik legfontosabb eleme. Lehet, hogy nem feltétlenül születnek majd rekordszámok is az idén, ennél fontosabb, hogy döntéseinkkel megalapoztuk a jövőt.

Nem csak Győrben, Magyarországon is büszkék az emberek arra, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára. Ezt a címet az idén is sikerül megőrizni?

A fejlődés töretlen: Az új 80.000 négyzetméter területű karosszériagyárban 2018-tól indul az új győri modell, az Audi Q3 karosszériáinak gyártása.

Igen. Ezt bátran kijelenthetem. A gyártási darabszámok abban az intervallumban mozognak, amivel ezt a címet meg tudjuk őrizni.

Amikor egy hónapja Mexikóban jártam, az Audi ottani gyáravatóján, kérdésemre Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke ezt válaszolta, a mexikói gyár semmilyen formában nem érinti a győri gyárat, Magyarországon teljes gázzal halad tovább az Audi. Ezt akkor ön is meg tudja erősíteni?

Csak örömmel tudom nyugtázni az igazgatótanács elnökének kijelentését, mert ez azt jelenti, számolnak az Audi Hungaria-val, s hogy a győri gyár az Audi integráns része.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....