sajtóbemutató

E-magine – Megérkeztek a tisztán elektromos furgonok

2021.09.22.

A Mercedes-Benz elektromos haszongépjármű flottája és jövőképe.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. exkluzív helyszínen, a budapesti Puskás Arénában rendezte meg elektromos haszongépjármű flottájának sajtóeseményét, amelyen a eVito-sorozat és az eSprinterek mellett újra találkozhattunk Kiss Gergely olimpiai bajnokkal, aki az EQV-osztály márkanagykövete.

A képen egy eSprintert rejtettünk el

Ezen pedig egy háromszoros olimpiai bajnok vizilabdázót

2030-ra teljesen elektromos modellportfólió

2019-et írtunk, amikor a Mercedes elhatározta, hogy a következő 20 évben létrehozza teljesen karbonsemleges flottáját. A piaci és szabályozási környezet azonban megváltozott, az elektromos járművek népszerűsége exponenciális növekedésnek indult és az előrejelzések azt mutatják, hogy a prémium szegmensben már 2030-ra a (teljesen) elektromos hajtáslánc fog dominálni.

Ötletes: a jövő elképzelése "e" nélkül már lehetetlen

Éppen ezért az új célkitűzés az lett, hogy a Mercedes innentől kezdve egy éven belül minden szegmensben kínál majd elektromos meghajtású modellt, 2025-re minden modellből elérhető lesz tisztán elektromos kivitel és 2030-ra elérik a teljesen elektromos modellportfóliót.

A sajtótájékoztatón kiemelték: a cél immár nem az elektromos hajtású járművek előnyben részesítése, hanem a kizárólag elektromos járművek gyártása: „From EV first, to EV only!”

Több körülmény is indokolja a váltást

A dízelmotoros autókra vonatkozó egyre szigorúbb szabályozások rá is kényszerítik a gyártókat, hogy minden szegmensben, ahol ma még a dízelmotor domináns, legyen elérhető alternatíva. Gondolunk itt az üzembehelyezési és a behajtási korlátozásokra is.

A helyi szabályozásokon túl a világszerte érvényes CO2 kibocsátási előírások is szigorodnak, mindemellett a technológia rohamos fejlődésével a tisztán elektromos járművek fenntartási költségei racionalizálódnak.

Ezen kívül nem lehet figyelmen kívül hagyni az egyes állam támogatásokat, amelyek vásárlási támogatásokban és adókedvezményekben öltenek testet. Mindeközben egyre nő az elfogadók száma, vagyis a technológia népszerűsége, napról napra több embert győz meg az elektromobilitás.

Egyre több tisztán elektromos haszongépjármű

2021 őszére a Mervedes-Benz kishaszongépjármű flottája már négytagú. A müncheni IAA autókiállításon frissen debültált eCitan jelenti a belépőmodellt. A legkisebb áruszállítót az eVito követő, amelynek alapjain a személyszállításra optimalizált eVito Tourer is megjelent. A Sprinter sem maradhatott ki a sorból, immár két éve értékesítik az eSprinter modelleket. Ez utóbbi a kínálat méret szerint második tengelytávú variánsából született.

eVito Panel Van

Az egyszerű, zárt dobozos felépítménnyel rendelkező eVito Panel Van alvázában 3 akkumulátor csomag lakik. A 375 kg tömegű és 35,2 kWh felhasználható kapacitású tárolót váltakozó árammal 7,4 kW-os teljesítménnyel lehet tölteni, hatótávolsága pedig kb. 150 km.

A85 kW-os aszinkron motor nyomatéka 295 Nm, maximális fordulatszáma 13.000 1/min. A rekuperációt négy fokozatban lehet megválasztani, a „D++” jelenti vitorlázó módot, ilyenkor nincs visszatermelés. „D+” fokozatban alacsony, 0,5 m/s2-es lassulás érhető el, „D”-ben normál, 1 m/s2, „D-„ban 1,5 m/s2.

Külön bölcsőben kap helyet a motor. 85 kW, 295 Nm.

 

eSprinter

A megnövelt tetőmagasságnak köszönhetően 11 m3-es raktérrel rendelkező furgon hasmagasságán 71 mm-t emeltek ebben a verzióban. Megengedett legnagyobb össztömege a kategóriában lehetséges maximum, 3.500 kg.

A motor és a rekuperációs módok megegyeznek az eVito-ban megismertekkel. Alapesetben az akkumulátor kapacitás is megegyezik, de az eSprinter a bőségesen rendelkezésre álló hely miatt lehetőséget kínál egy plusz akkupakk elhelyezésére, amellyel a felhasználható kapacitás 47 kWh-ra emelkedik.

A Sprinterben az eVito AC-töltési megoldásai mellett már egyenáramú (DC) töltés is rendelkezésre áll, amellyel egy opcionális kiegészítést megrendelve és megfelelő töltési infrastruktúra megléte esetén akár 80 kW-os teljesítménnyel is táplálhatjuk az furgont, amelynek szerényebb akkumulátor kapacitású változata így 20, növelt akkumulátoros változata pedig 25 perc alatt tölthető 80%-os állapotra. Az eSprinter hatótávolsága három akkumulátor csomaggal 119, néggyel akár 157 km is lehet.

eVito Tourer

A Vito személyszállító kivitele bár alapjaiban az eVito-ra támaszkodik, jelentősen többet nyújt annál. Motorja például nem egyező, hiszen a Tourer kivitelben egy 204 lóerős, 362 Nm nyomatékú elektromos gép teljesít szolgálatot. A rekuperációs módok listája pedig a DAUTO móddal bővül, ahol a jármű a radarjelek alapján automatikusan állítja be a szükséges visszatáplálás mértéket.

Az eVito Tourerhez elérhető az extra utazási komfortot biztosító Airmatic légrugózás, amely 35 mm-es emelésével nem csak a jármű nehéz terepen való haladását képes segíteni, de a normált szinthez képest gyorsabb haladáskor 10 mm-el lejjebb is tudja ereszteni a járművet.

Energiáját a Mercedes-Benz EQC400 4matic-ból megismert 90 kWh felhasználható kapacitású akkumulátor biztosítja, amellyel hatótávolsága 360 km. DC gyorstöltési teljesítménye alapkivitelben 50 kW óránként, míg az opcionális csomggal akár 110 kW-os teljesítményt is képes felvenni.

EQV és eCitan

Bár lenne bőven mesélni való az EQV-osztályról is, ezt a hálás feladatot majd a hosszú teszt után teljesítjük.

A Citan elektromos változata annyira friss, hogy élőben nem is csodálhattuk meg. Münchenben azonban a napokban véget ért IAA kiállításon már megjelent. A 8 modulból álló 44 kWh-ás akkucsomaggal, a 102 lóerős és 245 Nm nyomatékú szinkronmotoros kisáruszállító WLTP-szerinti hatótávja 285km. DC töltéskor akár 75 kW-al táplálhatjuk, ekkor 40 perc alatt lesz újra 80%-os a töltöttsége.

Nem kérdés, hogy van-e létjogusultsága

Bár többen felvetik, hogy egy városi gyűjtő-terítő szolgáltatónak a fent említett hatótávolságok, még mindig túl alacsonyak, azonban ha figyelembe vesszük, hogy mind több körzetben lép érvénybe például dízelüzemű tiltás, nem lehet kérdéses, hogy van-e helyük, szerepük a tisztán elektromos hasznongépjárműveknek.

Ha ma még nem is látszik indokoltnak, a Mercedes kínálatában elérhető elektromos furgonok biztosan megtalálják a helyüket a szállítási szektorban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.24
Nézze meg a videót! ..
2022.05.24
Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését....
2022.05.24
A Lexus ügyfelei nem átlagos emberek. Olyan individuumok, akik nem érik be a kézenfekvő....
2022.05.24
A terepmotoros EnduroGP világbajnoki sorozat magyarországi futamát és a ZEG Rally Show raliversenyt....
2022.05.24
Megkezdődött a teljesen elektromos VW ID.4 gyártása Emdenben. A cég tájékoztatása szerint....
2022.05.24
Ismét optimistább a német exportipar, azon belül is az autóipar. Az Ifo szerint a gépiparban is „....
2022.05.24
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 34-es kilométerszelvényében egy kisbusz....
2022.05.24
Kiváló nyereségesség a díjbevétel és a működési eredmény növekedésével; kivételesen szilárd....
2022.05.24
Év Gyára 2021 díjat nyert a Bridgestone Tatabánya a „Legjobb menedzsment folyamatok” kategóriában.....
2022.05.24
Innováció, edukáció, környezetvédelem, élmény, mindez egy helyen és úgy tálalva, hogy valamennyi....