Németország

A Deutsche Bahn és a MAN önvezető teherautókat tesztel

2022.05.28.

A kamerákkal, radarral és lidarral felszerelt autonóm teherautók hamarosan nagyrészt önállóan kezelhetik a konténereket Ulmban - írja az automobilwoche.de

MAN önvezető teherautó Fotó: MAN

A digitalizálás és az automatizálás gyorsabbá, hatékonyabbá és könnyebben tervezhetővé teszi a konténerkezelést az útról a vasútra.

Szeptembertől a Deutsche Bahn ( Német Vasút)  és az MAN szeretné kipróbálni az autonóm félpótkocsikat a konténerkezelésben a mindennapi üzemben az ulmi vasúti-közúti terminálon. Az MAN igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja, Frederik Zohm elmondta, hogy a technológia készen áll. "Most a projekt gyakorlati szakaszába lépünk." A cél az, hogy „az évtized végétől sorozattechnológiaként kínálhassák az autonóm teherautókat a terminálforgalomban”.

A DB Cargo vezérigazgatója, Sigrid Nikutta elmondta, hogy az automatizálás segít "gyorsabbá és egyszerűbbé tenni a terminálokban zajló folyamatokat". A kamerával, radarral és lidarral önállóan közlekedő teherautónak a terminálra érkezéskor regisztrálnia kell magát, és a konténert a tehervonathoz vinni vagy ott felvenni. A sofőr ez idő alatt szünetet tarthat a vezetésben.

"Hozzáadott érték a jövőbeli felhasználó számára"

Az ulmi projekttel az MAN „továbbfejleszti a rendszert az üzembiztonság és a jövőbeli felhasználók számára hozzáadott érték érdekében”. 2027-re kell piacra kerülnie. A rendszeres folyamatok egyszerűek – „a rendszernek meg kell tanulnia kezelni a kivételeket” – mondta Zohm. A növekvő árumennyiség és a sofőrök növekvő hiánya miatt az iparág nagy piacra számít az önállóan vezető teherautók számára. A MAN már tesztelte az autonóm teherautókat Hamburg kikötőjében, és a Bosch, Leoni és Knorr-Bremse társaságokkal együtt teszteli az autonóm teherautókat az autópályán.

A szövetségi kormány által finanszírozott "Autonomous Innovation in the Terminal Process" (Anita) projekt célja a teherautók és tehervonatok közötti transzfer automatizálása, ezáltal azok rugalmasabbá és hatékonyabbá tétele. A DB és az MAN mellett a Fresenius Egyetem és a Götting KG vesz részt a projektben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.30
Nem is akárhová, hanem a középkategória felső harmadába, tehát a Passat, Insignia, vagy éppen a....
2022.06.30
Jogerősen felmentette a bíróság az M3-as autópályán 2016-ban történt halálos tömegszerencsétlenség....
2022.06.30
Az új Neta S Yaoshi elektromos szedánt az ingyenes töltés lehetőségével és egy brutális motorral....
2022.06.30
Az európai repülőtereken tapasztalható munkaerőhiány, amely a légiforgalom nyári emelkedésével....
2022.06.30
Nézze meg a videót! ..
2022.06.30
Elfogadta az üzemanyagok 50 banis - 40 forintnak megfelelő - árkompenzációjáról szóló sürgősségi....
2022.06.30
A versenyhivatali eljárás elhúzódása miatt az eredetileg tervezettnél később, várhatóan ősszel....
2022.06.30
Az új Citroen C4 X & Ë-C4 X szakít a bevett normákkal: sziluettjében egy elegáns fastback, egy....
2022.06.30
A Mars egész felszínét körbefotózta a kínai Tienven-1 űrszonda és a Csu-Zsung marsjáró tavaly május....
2022.06.30
Miután megtapasztaltam a BMW M240i ördögi erejét és tökéletes stabilitását, kipróbáltam a kettes....