Hannover

Continental: Egészséges mobilitási ökoszisztéma

2020.07.20.

„A Continental a krízis idején is folyamatosan összpontosít a céljaira“ – így fogalmazott  a Continental igazgatótanácsának elnöke, Dr. Elmar Degenhart a technológiai vállalat 2020-as, Hannoverben, virtuális keretek között megtartott közgyűlésén. 

A vállalat 2019-ben elindított átalakítása a válságban is kitart, a Continental a pénzügyi szerkezetét pedig  a globálisan alacsonyabb szintű járműgyártáshoz igazítja. A Continental három technológiai területre támaszkodik a jövedelmező és fenntartható növekedés érdekében, melyek a digitalizáció, a támogatott, automatizált és így egyre autonómabb járművezetés, illetve a károsanyagkibocsátás-mentes meghajtási rendszerek. „Időben elkezdtünk erőteljesen és határozottan összpontosítani az innovációra, melyben mindig is úttörő szerepünk volt,  és terveink szerint az is marad“ – mondta Degenhart.

Dr. Elmar Degenhart Fotó: Continental

A Continental technológiáit a versenyképesség és a fenntarthatóság szempontjait szem előtt tartva fejlesztjük, hogy így  a fenntartható növekedést szolgálják. „Egészséges mobilitási ökoszisztéma. Ez az, amiben mi igazánhiszünk” – fogalmazott Degenhart. „Ez egy olyan rendszert jelent, amelyben  az ökológiai, a gazdasági és a társadalmi szempontok ugyanolyan jelentősek.“ A Continental megoldásai ezt az utat készítik elő a fokozott környezetvédelemmel és az éghajlati semlegességgel, a megfizethetőséggel és az egyéni mozgás lehetővé tételével az emberek számára. „A nagy feladat első lépését mi magunk jelentjük. Ettől az évtől kezdve világszerte a telephelyeinken kizárólag megújuló energiaforrásból vásárolunk villamos energiát” – vázolta fel Degenhart a tervet. „2040-re klímasemleges lesz a gyártás, 2050-re pedig az általunk előállított hozzáadott érték minden szakasza CO2-kibocsátásmentes lesz.“

Növekedés a szoftverek, nagyobb biztonságot nyújtó rendszerek és tisztább meghajtási eljárások területén

A nyereséges és fenntartható növekedést a Continental a digitalizálódás és a szoftverek segítségével kívánja elérni. „A szoftver az iparág oxigénje, amely teljesen új szolgáltatásokat tesz lehetővé. A szoftvereken keresztül teremtett érték minden évben kétszámjegyű százalékos tartományban növekszik” – magyarázta Degenhart. A nagy teljesítményű számítógépekkel, amelyek a járművek digitális lelkének számítanak, a Continental már több mint három milliárd eurót sikeresen realizált (az érintett modellsorozat időtartamára számítva). „Egyetlen ügyfél 2022-ig több mint 2,5 millió ilyen számítógépet rendel a Continental vállalattól. És ez csak a kezdet. 2022-ig több mint tíz további projektre készülünk ezzel az innovációval kapcsolatban“ – mondta el Degenhart.

A mobilitás területén elterjedő új szolgáltatások között a digitalizálódás döntő jelentőségű. „Szinte minden termékünket intelligenssé tesszük és digitalizáljuk – például a gumiabroncsokat, illetve a légrugós rendszereket is. Az abroncsok már most is nagyon népszerűek. A járműflották üzemeltetőinek digitális szolgáltatásunkon keresztül küldjük el őket. Így az üzleti tevékenységünket flottákkal bővítjük, és évente körülbelül egymilliárd euró forgalmat generálunk” – részletezte Degenhart. Ez az árbevétel 2030-ra megháromszorozódik. „A digitális gyártásban látjuk a hatékonyság növekedésének legnagyobb potenciálját az elkövetkező években. Jelenleg 1600 robotot alkalmazunk, akik kollégáink munkáját segítik" – tette hozzá Degenhart.

A Continental másik lehetséges növekedési területe az asszisztencia rendszereket és az önvezetési megoldásokat biztosító üzletága. „Ezeket a technológiákat a zéró baleset és a zéró közúti haláleset érdekében fejlesztettük ki. A vezetési asszisztencia rendszerek üzletága gyorsabban növekszik, mint bármely egyéb üzletág” – tette hozzá Degenhart. Ezen felül a Continental jelenleg több mint 350 millió passzív biztonsági érzékelőt értékesít évente. A féküzletággal kapcsolatban Degenhart elmondta, hogy 2023-ig a vállalat közel 40 millió magas szinten integrált fékrendszert fog legyártani.

A Continental harmadik növekedési területét a tiszta járműmeghajtási technológiák jelentik. „Az e-mobilitás kifejezésben az „E” betű nem az „Elektro”, hanem az „emissionsfrei”, azaz „károsanyagkibocsátás-mentes” kifejezésre utal. Akár akkumulátorról, akár üzemanyagcellákról van szó: az e-mobilitás mindenképpen egy növekvő piac. Éppen ezért kiváló lehetőség a Vitesco Technologies számár“ – mondta el Degenhart. A Continental szerint a hajtásrendszerek termékcsaládjának jelentős része évente mintegy 30 százalékkal fog növekedni az elkövetkező öt évben.

A krízisből kivezető út

„Az lesz a győztes, aki nehéz körülmények között is jól játszik” – hangsúlyozta Degenhart. „Megtartjuk a pozíciónkat a csúcstechnológiák és a szoftverek globális piacvezetői között. Erre csak a verseny- és jövőképes vállalatok képesek.“ A Continental jelenleg következetesen a válságterv végrehajtására összpontosít, amelyben kiemelt szerepe van a munkaerő egészségének.

A vállalat 2019-ben elindított átalakítása a válságban is folytatódik. „Átalakítási tervünk jelenti utunkat a jövőbe. Ez a legfontosabb feladat most és a jövőben is” – mondta el Degenhart a részvényeseknek. „A nyereségesen növekvő portfóliónkat bővítjük, és még fenntarthatóbbá tesszük. Továbbá könnyedebb struktúrákon keresztül felgyorsítjuk a folyamatainkat.“ Ezzel a stratégiával a Continental 2023-tól évente körülbelül 500 millió eurónyi megtakarítással számol.

Degenhart a Continental alapvető feladatának írta le a vállalat alkalmazkodását a járműgyártás világszerte csökkenő szintjéhez. A piaci megfigyelők szerint 2020-ban a személygépjárművek és kishaszon-gépjárművek globális gyártása legfeljebb 70 millió járművet fog elérni. A Continental szerint a 2017-es, több mint 95 millió egységnyi rekordszintet legkorábban 2025 után tudja elérni a vállalat.

„Jelenleg a következő éveken átívelő hidat építünk. Ez a koronahíd végül visszavezethet minket a sikerekhez“ – így festette le Degenhart a vállalat jelenlegi tevékenységét. A Continental több százmillió euró további megtakarítást tervez 2022-ig a többletkapacitás, a beruházások, a forgóeszközök, valamint a munka- és tárgyi költségek csökkentésével.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....