Brüsszel

A Brüsszeli Autókiállítás sikere az egész iparra hatással lehet

2023.02.05.

A Brüsszeli Autókiállítás idén ünnepelte 100. évfordulóját, de hatalmas sikerét nem kizárólag a jubileum jelentőségének köszönhette. 

A Brüsszeli Autókiállítás idén ünnepelte 100. évfordulóját, és – sokak számára váratlanul - rengeteg újdonságot hozott magával. Első helyen azt, hogy nem a tél végén, de még csak nem is tavasszal, hanem januárban rendezték. Így Európában vele indult az autókiállítási szezon, aminek vonzerejét számos nagy autógyártó felismerte.

Voltak itt olyan autók, amelyeket még soha nem láttunk, köztük a Mazda MX-30 akkumulátoros elektromos autója Wankel-motorral, valamint itt debütált a nyilvánosság előtt a Vauxhall Astra Electric, a Citroen Oli, a BMW M3 3.0 CSL és a Mini Aceman is.

Az érdeklődést, és persze ezzel párhuzamosan a látogatók számát tovább növelte a tény, hogy itt hirdették ki a 2023-as „Év Autója díj” nyertesét, amelyet 22 ország 57 zsűritagja választott meg. A Jeep Avenger méltó győztesnek bizonyult, és önmagában ez a modell is jelentős számú közönséget vonzott a kiállításra.

A Brüsszeli Autószalon egyik legnagyobb érdeme, hogy egyáltalán megtartották. Szemben a Genfi Nemzetközi Autószalonnal (GIMS). A svájciak ugyanis a múlt év nyarán úgy döntöttek: lemondják az idén februárra tervezett kiállítást „a világgazdaság és a geopolitika bizonytalanságai, valamint a világjárvánnyal kapcsolatos kockázatok miatt. A GIMS, a világ egyik legszínvonalasabb és premierekben leggazdagabb autószalonját legutóbb 2019-ben rendezték meg.

Nem így a Brüsszeli Autókiállítást, mely így idén jóval nagyobb nemzetközi figyelmet kapott. Ráadásul a belga fővárosban megtartott rendezvény nem egy szokványos autókiállítás. A bemutatott modelleket ugyanis itt helyben értékesítik: a látogatóknak lehetőségük van megvásárolni a kiállított járműveket, és az érdeklődők közül jónéhány ezt meg is tették. A Mazda Europe vezérigazgatója, Martijn ten Brink – a Mazda Belgium korábbi vezetője – szerint az új autóikra érkezett megrendelések 60%-a az autókiállítás időtartama alatt futott be hozzájuk.

A kiállításnak évente átlagosan mintegy 700 ezer látogatója van. Az autókereskedők hagyományos erre az eseményre invitálják meg leendő ügyfeleiket, hogy ideális környezetben köthessenek üzletet.

A kiállításon alapvetően a Belgiumban működő autókereskedő cégek és márkák kapnak standokat, melyek emberi léptékűek maradtak, szemben azokkal a hatalmas, túlburjánzó, mega-dolláros építményekkel, amelyek korábban a frankfurti autókiállításon domináltak. A sajátos körülmények ellenére Brüsszelben az összes nagy autógyártó jelen volt legújabb modelljeivel és koncepcióautóival.

A hatalmas építmények hiánya és a nyugalmas atmoszféra az, ami végső soron a rendezvény sajátos vonzerejét adja. "A nagyobb gyártóknál kialakult a 'Frankfurt szindróma', amikor két hétre 50 millió eurót költenek" - mondta ten Brink arról, hogy mi okozza a hagyományos autókiállítások népszerűségének hanyatlását. "A kicsik nem tudnak lépést tartani a nagyokkal, a nagyok pedig nem akarnak közösködni a kicsikkel." Brüsszelben ez az ellentét egyáltalán nem érződött.

A kiállítók persze nem úgy tekint Brüsszelre, mint ami átvette Genf helyét. Mégis, az idei Brüsszeli Autókiállítás sikere hosszabb távon is befolyásolhatja a nemzetközi autószalonok sorsát, talán még a jövő irányát is. Az idei kiállítás az időzítés és a körülmények folytán különlegesebb figyelmet kapott, mint arra számítani lehetett. Nem mindig lesz ez így, de pár évente egyszer-egyszer előfordulhat, hogy Brüsszel ismét a nemzetközi autóipar figyelmének középpontjába kerül. Az idei rendezvény arra biztosan bizonyítékul szolgált, hogy - a belga piac egyediségének köszönhetően - a Brüsszeli Autókiállítás még hosszú évekig életképes lesz.

Különösen, hogy Genf sorsa egyre bizonytalanabb. A vezető autógyártók nyíltan beszélnek arról, hogy a 2020-as kiállítás utolsó pillanatban történő lemondása miatt még mindig várják vissza a pénzüket. Ez nem sok jót ígér a svájci rendezvény visszatérésével kapcsolatban, ha az egyáltalán valaha is bekövetkezik.  

Kevesen számítanak arra, hogy a párizsi autószalon régi fényében tündökölne, a 2021-es Müncheni Autószalon – Frankfurt utóda - pedig nagyrészt csak a német autógyártóknak szólt. Kérdés, hogy az idén szeptemberben, szintén Münchenben rendezendő IAA Mobility milyen irányt vesz.

Ami jelenleg biztos pont, az a jó öreg Brüsszel. A 100 éves rendezvény a maga jellegzetes hangulatával idén mindenesetre az autókereskedők és vásárlók egyik kedvencévé vált.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....