Bosch

A Bosch legalább húsz évig foglalkozik még belsőégésű motorokkal

2021.04.22.

- Az elektromobilitás előretörése mellett a belsőégésű motoron alapuló hagyományos meghajtási technológiát is fejleszteni kell, és a Bosch legalább húsz évig hajt még végre beruházásokat ezen a területen - ismertették csütörtökön Stuttgartban a német technológiai óriáscég éves üzleti jelentésének bemutatóján.

A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján Stefan Hartung, a mobilitási megoldásokkal foglalkozó részleg vezetője hangsúlyozta, hogy hiba lenne konkrét időpontot kijelölni a robbanómotorral működő járművek gyártásának "betiltására".
 
- A belső égésű motorokat ugyan nem, de ilyen motorok működtetéséhez szükséges berendezések, alkatrészek széles skáláját gyártó Bosch-nak a terület egyik vezető szereplőjeként "kötelessége" folytatni a fejlesztéseket, beruházásokat, mert "teljességgel vállalhatatlan" lenne, ha nem a leginkább környezetbarát technológiával működnének Bosch-termékekkel szerelt járművek - mondta.
 
Aláhúzta, hogy a következő évtizedekben ugyan jelentősen csökken majd a belsőégésűmotorral működő járművek aránya, de bőven lesznek helyzetek, körülmények és járműtípusok, amelyeknél a robbanómotor a leginkább, vagy akár az egyetlen alkalmas megoldás, így a kereslet is megmarad. Példaként említette az elektromos meghajtású járművek használatához szükséges infrastruktúrával nem rendelkező, félreeső területeket, vidékeket és az úgynevezett nehézáru szállításban használt járműveket.
 
Kiemelte, hogy a klímavédelmi szempontból semleges mobilitás 2050-re kitűzött céljáért küzdve nem szabad "felégetni a hidakat", azaz végérvényesen szakítani bármely technológiával. Mint mondta, a robbanómotor is lehet fenntartható, környezetbarát, szén-dioxid-kibocsátással nem járó és az emberi szervezet egészségét nem károsító technológia.
 
Volkmar Denner igazgatótanácsi elnök hangsúlyozta, hogy az Európai Bizottságnak nem lenne szabad egyedül az elektromobilitás fejlesztésére alapozni a klímavédelmi erőfeszítéseket, hanem valamennyi lehetséges technológiára - a többi között a hidrogén felhasználására és az úgynevezett szintetikus üzemanyagokra épülő megoldásokra - nyitott megközelítést kellene alkalmaznia. Mint mondta, az éghajlatvédelem nem a belsőégésű motor, hanem a fosszilis üzemanyagok végét jelenti.
 
Amikor John F. Kennedy amerikai elnök bejelentette, hogy embert küldenek a Holdra, a technológiai megvalósítást "a mérnökökre hagyta", az Európai Bizottság esetében viszont az fenyeget, hogy éppen ellenkezőleg jár el, így tevékenysége a fejlődést hátráltató "technológiai monopólium" kialakulásához vezethet - fejtette ki Volkmar Denner, megjegyezve, hogy ilyen feltételek között nem lehetett volna megvalósítani a Holdra szállást.
 
Mindezzel együtt az elektromobilitás előretörése "megatrend", és egyre inkább a Bosch egyik legfőbb üzletága. Tavaly év végéig 20 milliárd euró értékben kaptak megrendeléseket ezen a területen, és ötmilliárd eurót fordítottak fejlesztésekre. Csak az idén további 700 millió euró megmozgatásával folytatják a fejlesztéseket - ismertette az igazgatótanács elnöke.
 
Elmondta, hogy az elektromobilitási üzletágban, azaz az elektromos motorokhoz készített berendezések, alkatrészek gyártásából, értékesítéséből származó bevételük 40 százalékkal gyorsabban nő, mint az piac egésze. Az éves árbevétel várhatóan 2025-re eléri az ötmilliárd eurót, és már 2024-re megtérülhet az összes beruházásuk, fejlesztésük.
 
A Bosch tavaly valamennyi üzletágat együttvéve 71,5 milliárd eurós árbevételt ért el, ez 6,4 százalékos csökkenés éves szinten, üzemi eredménye (EBIT) kétmilliárd euróra csökkent az előző évi 3,3 milliárd euróról. A világszerte csaknem 400 ezer embert foglalkoztató vállalat vezetőinek értékelése szerint mindez azt jelenti, hogy viszonylag jól átvészelték a koronavírus-világjárvány első évét.
 
Az új év kiugróan jól indult, az árbevétel az első negyedévben 17 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - főleg a kínai piacon mutatkozó kereslet emelkedésének hatására -, és az év egészében várhatóan 6 százalékkal növekedik - ismertették a vállalat stuttgarti központjában tartott online tájékoztatón.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....