Tokiói Autószalon
A Tokiói Autószalonon bemutatott Porsche Macan GTS-t a Cayenne GTS-hez hasonlóan elsősorban aszfaltos használatra tervezték, olyan sofőrnek, akiknek a vezetési élmény még egy magas építésű szabadidő-autóban is fontos. A GTS az S-től már a külsejében is különbözik: magasfényű és mattfekete díszbetéteket, 20 colos, szatén fekete RS Spyder felniket és különleges színválasztékot kapott, amelynek a legfeltűnőbb eleme a többi modellhez nem elérhető élénkpiros. Felárért már LED-es fényszórókat is lehet rendelni. Belül Alcantarával és bőrrel borított, GTS-logós sportüléseket találunk, de a Porsche Communication Management fedélzeti infotainment és a nyolchangszórós hifi rendszer is széria.
A lényeg természetesen a motorháztető alatt található, a háromliteres V6-os, benzines turbómotort 340-ről 360 lóerősre piszkálták fel a stuttgarti mérnökök, a nyomaték 500 Nm-re nőtt meg. Az erőt a hétfokozatú duplakuplungos PDK váltó továbbítja a négy kerék felé. A Macan S-nél 0,2 másodperccel hamarabb, 5,2 illetve Sports Chrono csomaggal 5,0 másodperc alatt éri el a kocsi a 100 km/h-t, a végsebessége 254 km/h. A megfelelő hanghatásról az aktív csappantyúval ellátott sportkipufogó-rendszer gondoskodik, amely gombnyomásra durrogni is képes.
A GTS-ben engedékenyebbre hangolták a menetstabilizáló elektronikát és nagyobb (elöl 360, hátul 330 mm) átmérőjű féktárcsákat szereltek be piros féknyergekkel, de felárért elérhető karbon-kerámia rendszer is. Szintén opció az adaptív légrugózás, ami lehetőséget biztosít a sofőröknek a futómű feszességének és magasságának a beállítására. Alapból a hasmagasság 15 mm-rel alacsonyabban van, mint a Macan Turbóban. A Macan GTS alapára Németországban 73400 euró, ami 22,8 millió forintnak felel meg.