Detroiti Autószalon
Már a Detroiti Autószalonra időzített világpremier előtt leleplezte az interneten a General Motors a Chevrolet Volt második generációját. Megmaradt a jellegzetes, emelkedő övvonal, de a kocsi formája jóval gömbölyűbbé vált, az íves tetővonal pedig a négyajtós kupékra, az amőba alakú hátsó lámpa a Ford Focusra emlékeztet. Az utastér a korábbi négyüléses kialakítás helyett immár öt személynek nyújt kényelmes utazást, mivel a két különálló hátsó ülés helyett immár egybefüggő pad van a hátsó sorban.
Az ívesebb, légiesebb megjelenésű műszerfalon az érintőgombos középkonzolt hagyományos nyomógombosra cserélték. Megmaradt viszont a szabadon konfigurálható, digitális műszerfal a kormány mögött, a MyLink fedélzeti menürendszert pedig egy ugyanúgy 8 colos, de érintéssel vezérelhető képernyőn keresztül lehet használni, amit a középkonzol tetején helyeztek el.
A Voltec névre hallgató hajtáslánc egy 16 helyett már 18,4 kilowattórás, 284 helyett csak 192 cellából álló lítium-ion akkumulátorcsomagból, egy 152 lóerős villanymotorból és egy 101 lóerős, 1,5 literes hatótáv-növelő benzinmotorból áll. A villanymotor nem, csak a benzines lett erősebb, utóbbi átlagfogyasztása kombinált üzemmódban 5,73 liter az amerikai mérési módszer szerint. A General Motors szerint 5-ből 4 utazás alatt csak a villanymotor fog működni az autóban, a tulajdonosok várhatóan csak 1600 kilométerenként fognak benzinkúthoz menni.
A komplett Voltec hajtásrendszer 45 kilogrammal könnyebb a régi Volténál, és 12 százalékkal takarékosabb is. Mivel az új hajtásban gyakrabban dolgozik közösen a benzines és a villanymotor, javultak a menetteljesítmények, 0-97 km/h sebességre 8,9 helyett 8,4 másodperc alatt gyorsul fel az autó. A villanymotor 398 Nm-es nyomatéka remek rugalmasságot biztosít, a kocsi erőteljes gyorsításra lehet képes, amíg el nem éri a 157 km/h-t, aminél az elektromos leszabályozás véget vet a gyorsulásnak.
Tisztán elektromos hajtással 80 km a kocsi hatótávolsága, ez a régi Voltnál is ennyi volt, viszont a kombinált hatótávolság 500-ról 640 kilométerre nőtt. A lemerült akkumulátort 13 óra alatt lehet feltölteni az Amerikában használt 120 V-os hálózatról, 240 V-osról viszont már 4,5 óra is elég a teljes töltöttség eléréséhez.
A Volt alapfelszereltsége 10 légzsákot és tolatókamerát is tartalmaz, felárért már számos vezetéstámogató rendszert (sávtartó automatika, holttér-figyelő, hátsó keresztirányú forgalom-figyelő, ráfutásra figyelmeztető és követési távolság-jelző, vészfék asszisztens, parkolóautomatika) is meg lehet már vásárolni hozzá.
Az Egyesült Államokban 2015 második felétől lehet majd megvásárolni a kocsit, Európába a Volt valószínűleg Opel Amperaként jut majd el 2016-ban, mivel a mi kontinensünkön a Chevrolet márka forgalmazása megszűnt.