Frankfurti Autószalon
A Frankfurti Autószalon előestéjén, a Volkswagen Group Night rendezvényen mutatta be az Audi új, automatizált vezetésre is képes tanulmányautóját, ami három év múlva kerül gyártásba. A 4,88 méter hosszú, 1,93 méter széles, és 1,54 méter magas elektromos SUV három villanymotorral rendelkezik, egy az első tengelyt hajtja, hátul pedig kettő található. A rendszer összteljesítménye 435 lóerő, de a vezető ideiglenesen ezt 503 lóerőre növelheti, ekkor a nyomaték már eléri a 800 Nm-t.
Az e-tron quattro 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 210 km/h. A padlóba épített lítium-ion akkumulátorok 500 kilométeres hatótávolságot biztosítanak az e-tron quattro tanulmánynak. 150 kW-os egyenáramú töltőből mindössze 50 perc alatt lehet feltölteni az akkumulátorokat, de akár lassabb, vezeték nélküli töltésre is lehetőség van.
A nagy szabadidő-autó légellenállási együtthatója mindössze 0,25, ami a SUV-k között világrekordnak számít. Belül nem maradt ki a virtuális cockpitnek nevezett digitális, szabadon konfigurálható műszerfal, mellette két, alumínium keretes érintőképernyő található. Az Audi azt is elárulta, hogy az autó újgenerációs akkumulátorait az LG Chemmel és a Samsung SDI-vel közösen fejlesztik. Az autógyártó két partnere Európában is befektet majd a cellatechnológia fejlesztésébe, és az Audinak is Európából fogja szállítani az akkumulátorokat a sorozatgyártáshoz.