BYD
Ahogy a legtöbb Európában frissen megjelenő kínai gyártó, úgy a BYD is kizárólag teljesen elektromos autókat hozott az európai piacokra, holott rendelkeztek plug-in hybrid és belsőégésű motoros autókkal is hazai piacukon. Nem csoda, hiszen még egy éve is szárnyaltak a villanyos eladások, és senki sem jósolta volna meg az EV piac most tapasztalt lassulását. Csak 2024 első negyedévében 10%-os növekedést értek el a konnekotoros hibridek Európában, miközben a tisztán elektromos autók eladásai visszaestek. Erre több európai gyártó is reagál, köztük a Ford vagy a Volkswagen, és minél előbb reagálni szeretne a BYD is, aki tavaly elsőként jött ki a hatalmas kínai piac eladásaiból.
Még idén bevezetik Európában a Seal U DM-i SUV plug-in hybrid változatát és egy újabb PHEV követheti a következő évben, mondta el Michael Shu, a BYD Europe igazgatója a Financial Timesnak. Decemberben ráadásul megnyitják első európai személyautó gyárukat itt Szegeden, ahol az elektromos autók mellett plug-in hybrideket is gyártanának az európai piacra, ezzel megkerülve a tervezett hatalmas vámdíjakat, amiket erősen elleneznek a kínai-fókuszú német autógyártók is. Ezzel elérhetnék, hogy akár a belsőégésű versenytársakkal azonos áron kínálhassák PHEV-jeiket. Egyébként az MG mögött a BYD volt a második legeladottabb kínai márka Európában: mintegy 15 644 autót értékesítettek a régióban – mind elektromos volt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!