siker

Tíz év távlatában a Lexus-márkaszervizek nyújtják a legjobb szolgáltatást

2025.04.15.

A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer Service Index (CSI) tanulmányát. A Lexus dobogós helyezése jóformán magától értetődő, a hosszú távú tendencia szembeötlő: egyetlen márka sem nyújt olyan kiszámíthatóan magas színvonalú szolgáltatásokat ügyfeleinek, mint a Lexus.

Tavalyi első helyezése után idén a második lett a prémiummárkák között (és egyben a teljes autóiparban) a Lexus a J. D. Power éves vevőszolgálati elégedettségi (CSI) felmérésén. Az idén negyvenötödik évében járó CSI-tanulmány azt vizsgálja, hogy az 1-3 éves (azaz zömében garanciális) járművek tulajdonosai milyen kiszolgálásban részesülnek választott márkáik hivatalos (saját tulajdonban lévő) vagy szerződött szervizeiben. A folyamat öt fő elemét vizsgálják, ezek a fontosság sorrendjében az elvégzett javítási munka minősége, a szervizmunkatársak, a szervizelt jármű átvétele, a létesítmény minősége, valamint az időpontfoglalás. A 2025. évi felmérés több mint 55 ezer válaszadó tapasztalatait tükrözi a 2024 júliusa és decembere közötti időszakra vonatkoztatva.

A Lexus a személyautók és a szabadidőjárművek között egyaránt a második helyen végzett – ezt a két nagy termékcsoportot csak 2023-ban kezdte el külön is elemezni a J. D. Power; akkor mindkét szegmensben a Lexus végzett az első helyen, míg a 2024-es listán a személyautók mezőnyében a harmadik, a SUV-ok között a legjobb volt a márka hivatalosan szervizeinek a teljesítménye.

 

 

Ha egy évtized távlatában nézzük az elért eredményeket, a Lexus mindössze egyszer maradt le a dobogóról, négy alkalommal a második helyen zárt, és ötször aranyéremmel végzett a felmérésen. A helyezések átlagát (1,8) tekintve a japán prémiummárka magasan vezeti a mezőnyt, azaz kiszámíthatóan és következetesen a Lexus kereskedései és szervizei biztosítják a legjobb ügyfélelégedettséget. Ezzel a Lexus messze megelőzi a második helyen álló Porschét (2,8) és a harmadik helyezett Cadillacet. Az amerikai márka egyébként az elmúlt tíz évben átlagosan a 3,2. helyen zárta a felmérést, azaz valójában fel sem léphet a statisztikai dobogóra. 

A felmérés egyik legfontosabb általános tanulsága, hogy a hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) gépkocsikkal továbbra is érdemben rosszabbak a szerviztapasztalatok; különösen a prémiumkategóriában, ahol átlagosan 57 ponttal rosszabb ezeknek az elektromos járműveknek a vevőszolgálati indexe, mint a belső égésű motorral szerelt vagy full hibrid járműveké. A hagyományosan erős ügyfélközpontúság mellett ez is magyarázza a Lexus következetesen erős teljesítményét, hiszen a márka észak-amerikai eladásainak mindössze 6%-át teszik ki a hálózatról tölthető modellek (a full hibridek egyébként itt 29,6 százalékkal részesednek a forgalomból – ez az arány világszerte 52, Európában pedig 91 százalék!).

Fotó: Lexus

Infografika: J. D. Power



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....
2025.04.30
Bár a Toyotának több más globális autómárkában is van részesedése, ezúttal saját beszállítóját és a....