BMW csoport
A müncheni autóipari konszern múlt héten közzétett értékesítési eredményei azt mutatják, hogy 877 369 BMW-t és MINI-t szállítottak ki európai vásárlóknak (Németország kivételével), ami 7,5%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban – írja a carsweek.ru.
2022 januárja és decembere között a BMW Group 1 028 105 járművet adott el ázsiai vásárlóknak. A régióban jóval kisebb volt a piaci visszaesés, mint Európában, hiszen éves szinten mindössze 3,5%-kal csökkent az értékesítés volumene. Ráadásul az ázsiai eladások nem tartalmazzák Kínát, ahol a BMW és a MINI tavaly 791 985 járművet értékesített.
A számok egyértelműen mutatják, milyen fontossá vált Ázsia a BMW csoport számára az elmúlt években. Ez különösen igaz, ha figyelembe vesszük, milyen súlyosan érintette az eladásokat a covid-járvány. A visszaesés ellenére Ázsiában (Kínát is beleértve) 1 820 090 autót adott el a BMW, mintegy 690 ezerrel többet, mint Európában (Németországgal együtt).
Az Egyesült Államokban 1,3%-kal esett vissza a kereslet (361 892 jármű) a BMW autói iránt, az amerikai kontinens fennmaradó részén pedig 2,3%-os volt a csökkenés (439 585 darab eladott gépkocsi).
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!