elektormobilitás
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének globális kihívása hozzájárult az elektromos járművek térnyeréséhez. Némi aggodalomra adhat viszont okot a helyhez kötött elektromos töltés kényelmi hátránya és az akkumulátorcellák nagy mennyiségű előállításához szükséges erőforrások mennyisége. Épp ezért az elektromos járművek fenntartható elterjedéséhez, minimális számú akkumulátorcella melletti hatékony működésre van szükség. Ennek eredményeként a mozgás közben történő vezeték nélküli töltés felhívta a gyártók figyelmét, hiszen így csökkenthető az akkumulátorok mérete.
A közös kutatócsoport által kifejlesztett harmadik generációs W-IWM nagymértékben javította a mozgás közbeni töltés hatékonyságát, a motor teljesítményét és az összeszerelés egyszerűségét.
Fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy a vezeték nélküli töltés áramköre, valamint a jármű hajtáslánca (motor és inverter) beleférjenek a kerék körüli térbe.
A harmadik generációs W-IWM-et nagyobb személygépkocsikban való felhasználásra hozták létre (25 kW/ kerék) szemben a második generációssal (12 kW/ kerék). Ráadásul, míg a második generációs kerekenként 10 kW töltési teljesítményre volt képes, az új egység ezt a teljesítményt 20 kW-ra növelte.
Ezen fejlesztések szorosan összekapcsolódnak a városok jövőbeni modernizálásával, ahol az útburkolatba telepített vezeték nélküli töltőrendszerek, nagyban megnövelik a járműtulajdonosok kényelmét és az elektromobilitás realitását. Az NSK már vizsgálja a töltési infrastruktúra kialakításának lehetőségeit a közúti forgalom adatainak elemzésével és szimulációk készítésével.
A nyílt innováció előnyeinek kihasználása és a gyakorlati megvalósításának felgyorsítása érdekében a kutatócsoport megállapodott abban, hogy a projekthez kapcsolódó alapszabadalmak publikusak maradnak. Miközben a kutatócsoport a jelenlegi egység tesztelését és értékelését végzi, lelkesen segíti előre a következő generációs egység prototípusának kialakítását. A csoport nem csak a jelenlegi projekttagok szakértelmét fogja integrálni fejlesztéséhez, hanem a más vállalatoktól származó ismeretek széles skáláját is. A cél az, hogy a mozgásban lévő vezeték nélküli töltőrendszer 2025-re belépjen a valós tesztelésének ellenőrzési fázisába.
Az NSK ezzel a közös kutatási projekttel, reméli, hogy hozzájárul egy fenntarthatóbb társadalom megvalósításához, fejlesztései pedig új lendületet teremtenek a járműiparban.
P.D. – Ő.P.