A döntéssel a zsűri sokak szerint irányt mutatott, hiszen ahelyett, hogy egy újabb kis sorozatszámú, marginális értékesítéseket produkáló akkumulátoros modell hozta volna el a címet, amely a jelzésértéken túl a valós iparági emissziócsökkentésre nincs érdemi hatással, a vezető szakújságírók ezúttal egy olyan autót választottak, amely gyártójának legfontosabb, Európában legnagyobb darabszámban értékesített modellje.
A Yarist ráadásul minden második európai ügyfél öntöltő hibrid elektromos meghajtással vásárolja, amely így városi forgalomban akár 50-80%-ban is tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás mentesen közlekedhet. Az Év Autója honlapján található írásból kiderül, hogy a zsűri véleménye szerint megérdemelten szerezte meg az első helyet a kis Toyota. Ez az autóvásárlók véleményével is egybecseng, a JATO adatai szerint januárban az új Toyota Yaris volt Európa legkelendőbb új autója.
A 2021-es Év Autója, a Toyota Yaris is csatlakozik ahhoz az elit klubhoz, amelynek tagságát a kétszeres győztesek, vagyis a Renault Clio és a Volkswagen Golf alkotják. A Japánban tervezett és Franciaországban gyártott kisautó 2000-ben nyerte el először a címet, kompakt kialakításáért, merész stílusáért és élénk, 1,0 literes motorjáért.
A mai Yaris továbbra is kompaktabb, mint a B-szegmens legtöbb modellje, és minden szempontból kiforrott és kifinomult. Ám legfontosabb tulajdonsága mégis a hatékony hibrid hajtás, bár az autó hagyományos benzinmotorral is megrendelhető. Árképzési és marketing-megfontolásokból a Toyota öntöltő hibrid elektromos rendszere eredetileg csak bizonyos méretű és árfekvésű autókban jelenhetett meg, de bebizonyosodott, hogy a technológia a városi forgalomban a leghatékonyabb, ahol a hibridek remek fogyasztási és emissziós értékeket produkálnak. Logikus lépés volt tehát egy hatékony hibrid kisautó kifejlesztése.
A Yaris előző generációja már jó eredményeket ért el a hibrid hajtással, és az új modell ezen még javít. A kompaktságért általában szűkebb csomagtérrel és hátsó utastérrel kell fizetni, ám a Yaris jól bánik az utasaival, ügyesen kombinálja a praktikumot a kényelemmel, a biztonsággal és a vezethetőséggel. És akkor még nem is beszéltünk a sportos, összkerékhajtású, 360 lóerős GR Yarisról, ami jó több lenyűgözött, és érezhetően javította az alapmodell imázsát.
A zsűritagok szerint:
„Egy fontos szegmens fontos modellje. Ezzel a háromhengeres hibriddel a Toyota újabb lépést tett afelé, hogy úgy csökkentse tovább az emissziót, hogy közben nem kényszeríti kompromisszumokra az autóst.”
„A Toyota a szegmens legjobb full hybrid rendszerével sem volt elégedett, ezért még jobbá formálta azt. Takarékosabbá, könnyebben használhatóvá és élvezetesebben vezethetővé.”
„Itt valami történt. A Toyota Yaris eddig egy megbízható, kis fogyasztású, bár meglehetősen unalmas kisautó volt. Az új Yarist viszont élvezet vezetni, kellemes benne utazni – ráadásul még takarékos és megbízható is.”
„A hibrid rendszer jól passzol egy kisautóhoz. A városi autósok többsége nem tudná megoldani az otthoni töltést. Ám a Yaris így is remek fogyasztást és gyakran bekapcsoló elektromos hajtást kínál a városi közlekedésben.”
„A Yaris az alapjaitól újratervezték, és végül egy jóképű kisautó lett belőle, ami az új platformnak köszönhetően élvezetesen vezethető.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!