elektromos átállás
A nyugati szaksajtó inkább crossovernek mondja az autót, de Frank-Steffen Walliser, a márka kinevezett vezérigazgatója „városi luxus SUV-ként” írja le. A Volkswagen Csoporthoz tartozó márka keveset sejtető kontúrrajzot is bemutatott a modellről. Az autó hasonlít a márka eminensére, a Bentaygára, de nála 14 centivel rövidebb lesz, épphogy eléri az öt métert.
Walliser nyilatkozatából arra lehet következtetni, hogy az autó nagyjából akkora lesz, mint a Porsche Cayenne vagy az Audi Q7, annál is inkább, mert ugyanarra a platformra épül, mint a hamarosan megjelenő Porsche Cayenne EV.
Más paraméterek nem ismertek a készülő első EV modellről, de Walliser hangsúlyozta, hogy a fejlesztéskor prioritást élvez mind a töltési sebesség, mind a hatótáv. A cégvezető próbálta eloszlatni azokat a félelmeket, amelyek szerint a villamosításra való átállás pont azokat az ismérveket dobja sutba, amelyek a Bentley-t Bentley-vé teszik. "Nem holmi elektromos autót akarunk gyártani, hanem egy Bentleyt" - így Walliser.
Az újdonságot a 2030 és 2035 közötti időszakra vonatközó Beyond100 Plus villamosítási stratégia keretein belül mutatják be, amely azt irányozzá elő, hogy a márka 2035-re teljesen áttér az elektromos hajtásra, hogy célkitűzéseivel összhangban szén-dioxid semlegessé nyilváníthassa magát. Walliser kifejtette, hogy a teljes villamosításra való áttérést a jogszabályi nyomás és az ügyfelek érdeklődésének eredője indokolja. (Boris Johnson volt brit miniszterelnök még 2020 februárjában áldását adta arra a jogszabályra, amely szerint 2030-ra az országban betiltják és fokozatosan kivonják a forgalomból a nem elektromos járműveket. Az elképzelés szerint ez a sors vár a hibridekre és a plug-in hibridekre is, amelyek „felszámolásának” határideje 2035.)
A Bentley Beyond100 Plus távlati stratégia a Crewe-ban lévő üzem gyártási infrastruktúrájának alapvető újragondolását is jelenti. A beruházási program egy modern tervezőközpont, fényezőműhely és egy elektromosjármű-összeszerelő gyártósor hadba állítását irányozza elő.