gyalogos biztonság

Sokkoló kampányt indult itthon a felelős gyalogos közlekedésért

2024.11.16.

A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

A HUMDA új közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

"A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben" – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Humda

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.11.16
Már az évzáró teszten, az egyesült arab emírségekbeli Abu-Dzabiban kipróbálhatja a Williams Forma-1....
2024.11.16
Egy év alatt 17 százalékkal drágultak a fedett autóbeállók, de Budapest központjában a fővárosi....
2024.11.16
A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a....
2024.11.16
Nem elírás a cím. Az utóbbi idők legszebb bajor tanulmányautója ott díszelgett Budapest egyik....
2024.11.16
A sofőrnek közel félmillióba került a száguldozás. ..
2024.11.16
A Hyundai versenyzője második helyen végzett a makaói hétvége első futamán, így a 10 pontos....
2024.11.16
A traffipaxok már nem csak a sebességtúllépést fogják mérni.   ..
2024.11.15
Láthatatlan jelek, táblák, gyerekek és vadak teszik veszélyessé a téliesbe forduló közlekedést. ..
2024.11.15
Nyilvánosságra hozták a 2025-ös Év Autója díj hét döntősének listáját - 23 európai ország 60....
2024.11.15
Lehetne egy kategória ennél európaibb? Nem véletlen, hogy a világ legkívánatosabb sportos kombijait....