BMW Skytop
Október, sárguló és vöröslő fák, épp kellemes 21 fok, színtiszta égbolt és napsütés. Kevés szebb időszak van az ősznél, ráadásul kirívóan gyönyörű időre keltünk. Naná, hogy ki akartunk mozdulni. De hova? Városliget? Szentendre? Nem kellett sokat kutatnom az interneten tippekért, mert az üzenőfalamon felbukkant a BMW Skytop koncepció, helyszínnek a Millenáris Parkot megjelölve. „Öltöztesd a babát! Indulunk!” Bepaszíroztam kis családomat az első kínai, elektromos Mini Cooperbe és a Millenáris Park felé vettük az irányt.
Ugyanis nem sok valódi koncepcióautóval találkozik az ember életében, ezért van bennük valamiféle titokzatosság, elérhetetlenség. Oké, néhányat nagy ritkán megleshetünk múzeumokban, de a legtöbbet csak kevesek által elérhető, rejtett gyűjteményekben tárolnak. És ez nem véletlen. Magukban hordoznak valamiféle olyan jövőbe látást és tudást, ami mi, egyszerű halandók nem tudhatunk. Ezek a tanulmányautók legtöbbször azért születnek, hogy egy gyártó jövőbeli dizájnvonalát, különleges technológiáit előre vetítsék. A BMW Magyarország most mégis elintézte, hogy egy gyönyörű koncepció ott álljon a Millenáris Park közepén a Budapest Art Market idejére, én pedig babakocsit tologatva merülhettem el a vonalaiban.
Ez a BMW Skytop. A bajorok legfinomabbra csiszolt ékszere az utóbbi évekből. Nem véletlen, hogy a Comói-tó partján leplezték le. Ahova való. A BMW minden évben megnyomja a Villa d’Este elit rendezvényt. Tavaly egy Z4 alapú Touring Coupéval ejtettek álakat, idén pedig egy 8-as BMW-re épülő, targatetős grand tourerrel. Amiben, mármint a túraautózásban, a Dolomitokban tett túrám óta tudom, hogy egyszerűen nincs párja a 8-as BMW-nek. A mai napig emlékszem, ahogy sírva, de mosolyogva falom a hajtű kanyarokat reggel 7-kor a Stelvión, szintén októberben, nyitott tetővel.
Már az első pillanatban érzed a személyes találkozó során, hogy a Skytop a Convertible 8-asnál is sokkal finomabb ékszer. Arányaiból, sziluettjéből felismerhetően 8-as, ugyanakkor rengeteget csiszoltak a külsőn, hogy még letisztultabb legyen. Vékonyabbra húzták a fényszórókat. Igazi cápauszonyt idéző, mély légbeömlőket mélyítettek a hosszú motorháztetőbe. Minden idők egyik legszebb aero felnijeit rajzolták rá, amik önmagukban patinát adnak ennek a formának, de a finoman ívelt targa tetőtől lesz igazán fennséges az összkép.
Már a közös teszthét során is megállapítottam, hogy a világ egyik legszebb kupé farát rajzolta a BMW az új 8-asra. Azt viszont nem gondoltam, hogy ezen lehet tovább csiszolni egy hajó fedélzetre hasonlító far rész kialakítással és a végtelenségig letisztított lámpatestekkel. A kilincseket az ablakívekbe integrálták és finoman megkunkorították, ugyanakkor a belső szinte érintetlen maradt. Azon kívül, hogy mindent barnás-vörös bőrrel fedtek és a Skytop egyedi grafikáját megkapta az infotainment rendszer, igazából meghagyták ugyanolyanra, mint egy hagyományos modellben. Hajtásáról is csak annyit tudni, hogy a legerősebb V8 dolgozik benne a BMW jelenlegi portfóliójából.
Az már elsőre is látszott, hogy ez nem egy félvállról vett koncepció. Egy járóképes, igazából gyártáshoz közeli autó képét mutatta a fotókon és mutatta élőben is. A napokban pedig azt is bejelentette a BMW, hogy a pozitív fogadtatásnak köszönhetően gyártanak belőle egy 50 darabosra limitált szériát, az M8 Competition 617 lóerős V8-asával. Ha felcsillantak a szemeid, sajnos azt az információt is meg kell osztanom, hogy ezek már mind el is keltek. Állítólag szinte módosítatlanul fog kinézni a limitált széria, bőr bukócsővel, és két darabos, kézzel eltávolítható tető panellel. Még a Floating Sundown Silver fényezés is elérhető lesz. Hogy mennyibe került a szerencséseknek? Azt hivatalosan nem tudni, de a májusi koncepció leleplezés során 542 000 dollárról, azaz átszámítva kb. 202 millió forintról szóltak a pletykák.
Innen is köszönet a BMW hazai képviseletének, hogy elhozták nekünk, egyszerű halandóknak is ezt a gyönyörű tanulmányautót!
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!