orosz
Makszim Szokolov AvtoVAZ-vezér sajtótájékoztatóján erre vonatkozó újságírói kérdésre csak annyit mondott, hogy a Lada-kereskedések minden pénzügyi eszköze és hűségprogramja közvetlenül kapcsolódik az XCite autóihoz is. Kifejtette, hogy az XCite járművei minden Lada márkakereskedőnél ki vannak állítva, így az AvtoVAZ ügyfélszolgálata az X-Cross 7 és X-Cross 8 crossoverekre is kiterjed.
Szokolov azonban nem válaszolt a legfontosabb kérdésre, jelesül, hogy ki az XCite márka tulajdonosa.
A tulajdonviszonyt firtató kérdésre adott kitérő valasz több mint szokatlan, tekintettel arra, hogy az AvtoVAZ a legnagyobb orosz autógyártó vállalalat, és bár mostanában termeli a veszteséget, a modelljei messze a legnépszerűbbek Oroszországban, a kínai autóknál is kelendőbbek.
Az Xcite viszont alig két éve jött létre, és Nyugaton vagy a hazánkban jóformán semmit se tudni róla. Legfeljebb csak annyit, hogy modelljei mindenestül Chery-alapokon nyugszanak, és abban a szentpétervári gyárban szerelik össze őket, amely korábban a Nissané volt, amely az ukrajnai háború kitörése után távozott Oroszországból. A pétervári gyár két éve, 2023-ban először az AvtoVAZ-hoz került, majd az államé lett, s ma már elvileg független vállalat, de Szokolov titkolódzása is arra utal, hogy tulajdonviszonyai a nyilvánosságra valamiért nem tartoznak.
Az első modellje a X-Cross 7 crossover volt, amely gyakorlatilag átcimkézett Chery Tiggo Pro modell. Ami Xcite X-cross 8-at illeti, ez az autó nem más, mint az oroszországi viszonyokhoz adaptált Chery Tiggo 8-as. Nem kis jóindulattal és eufemizmussal mondjuk azt, hogy kísértetiesen hasonlít rá.