M2-es gyorsforgalmi út
Mint azt Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára a beruházás ünnepélyes átadásakor hangsúlyozta: Magyarország ambiciózus célja, hogy 2030-ra az Európai Unió öt legjobb országa közé tartozzon. Ehhez pedig elengedhetetlen a fejlett közlekedési infrastruktúra kialakítása, annak megvalósítása, hogy 30 perc alatt az ország bármelyik pontjáról elérhetővé váljék egy gyorsforgalmi út - tette hozzá a politikus. Mint elmondta: az elmúlt évek teljesítménye azt mutatja, hogy jó úton járunk, hiszen Magyarország az Európai Unió egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasága.
Az M2-es gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakaszának 2x2 sávos főpályája Göd határában 2019. október 1-jén. Ezen a napon átadták a forgalomnak az M2-esnek ezt a szakaszát. MTI/Szigetváry Zsolt
Emlékeztetett arra, hogy 2019 második negyedévében mért 5,2 százalékos növekedés csaknem négyszerese az uniós átlagnak, a beruházási ráta immár meghaladja a 27 százalékot, 2010-hez képest 850 ezerrel többen dolgoznak és a reálbérek hetedik éve töretlenül emelkednek - sorolta az eredményeket a parlamenti államtitkár. Arról is szólt, hogy 2010 óta immár 6 ezer kilométernyi út újult, illetve újul meg és míg 2010-ben csupán 1277 kilométernyi gyorsforgalmi út volt elérhető, ma már több mint 1500 kilométernyi utat használhatnak a családok - mondta Schanda Tamás.
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, Pest megye 4. számú választókerületének országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, hogy Magyarország jó úton jár és már a váciak, illetve a dunakesziek is. Kiemelte, hogy a kibővített út, több mint 250 ezer ember mindennapi életét könnyíti meg, immár biztonságban közlekedhetnek a családok a korábban balesetveszélyes szakaszon, továbbá a fejlesztés nyomán új beruházások valósulhatnak meg, új munkahelyek jöhetnek létre a térségben.
Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Pest megye 5. számú választókerületének képviselője úgy vélekedett, hogy a kibővült útszakasz lehetővé teszi, hogy még élhetőbbek legyenek a magyar családok mindennapjai és az emberek több időt töltsenek szeretteikkel és még inkább hozzáférjenek a kultúrához. Mert nincs erős ország, erős családok, erős gazdaság és erős kultúra nélkül - mondta a politikus.
Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja a 2010 előtti Magyarországot egy 2x1 sávos úthoz hasonlította, ahol mindenki kénytelen volt lassan menni, mert lassan haladt a kocsisor elején haladó autó, előzni meg senki nem mert. Viszont 2010-ben - folytatta - egészen más fokozatra kapcsolt az állam, ezért felgyorsult, immár 2x2 sávon halad az ország fejlesztése. Adjunk gázt, folytassuk így a munkát - mondta a kormánymegbízott.
A közel 33 milliárd forint értékű beruházás a Széchenyi 2020 Program keretében, az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatásával valósult meg.
A fejlesztés keretében 2 új csomópont, 1 új fél csomópont és 5 új híd épült, illetve felújítottak 14 meglévő hidat. Közel 3 kilométernyi zajárnyékoló falat létesítettek, 10 kilométer hosszan beton terelőfalakkal választották el a két útpályát. Továbbá 6 kilométer hosszan vízzáró réteggel burkolták az árkokat a vízbázis védelme érdekében és 4,5 hektárnyi véderdő telepítésére is sor került.
A beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából a Strabag konzorciuma valósította meg.