navigáció
Az NNG a 2008-as stratégiaváltása keretében a kézi navigációs készülékekről az autóipari navigációs megoldások fejlesztésére helyezte át tevékenysége súlypontját. A váltás sikeresnek bizonyult, az elmúlt években meredeken javultak a vállalat pénzügyi mutatói és mostanra bevételének közel 80 százalékát már az autóipari navigációs megoldások adják. Az NNG ennek köszönhetően elnyert egy rangos európai szakmai díjat is, az European Business Awards (EBA) "Az év növekedési stratégiája" díját.
A közlemény szerint a sikeres stratégiaváltás eredményeképpen mostanra a tíz legnagyobb autógyártóból hét NNG terméket használ. A társaság vezetése az autóiparban rejlő további lehetőségek kiaknázása céljából az autóipari fedélzeti szoftverek tervezésében és prototipizálásában 14 éves tapasztalattal rendelkező, az ATÚT, a General Motors és a Mitsubishi Electric vállalatokkal szoros együttműködést folytató georgiai székhelyű nFuzion megvásárlása mellett döntött.
A társaság az nFuzion megvásárlásával két új képviseleti irodára tett szert az Egyesült Államokban, ezáltal az iGO termékek képviseleteinek száma tízre emelkedett a világ nyolc országában. Az nFuzion augusztus eleje óta az NNG leányvállalataként működik.
– Egy közös projekt során ismertük meg az nFuziont, és elsőre egyértelmű volt, hogy közös a szenvedélyünk: mindketten hiszünk abban, hogy az autóiparban használt fedélzeti szoftverek a jelenleginél jóval felhasználóbarátabbak is lehetnek. Szakértelmükkel és lelkesedésükkel kiegészülve olyan eszközökön és technológiákon tudunk majd együtt dolgozni, melyekkel hatékonyan lehet az iparágban egyedülálló felhasználói élményt tervezni, kipróbálni és megvalósítani” – indokolta a döntést Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója.
„Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországról indulva, tíz év alatt sikerült felépítenünk egy olyan vállalatot, mely megteheti, hogy a technológia hazájában, Amerikában vásárol fel egy céget, ha növekedési terveinek megvalósításához ez szükséges.”
Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója
Az NNG (előző nevén Nav n Go Kft.) az MTI érdeklődésére nem közölt pénzügyi adatokat. A nyilvánosan elérhető számok alapján a társaság nettó árbevétele, forint alapon számolva tavaly a 2012-es üzleti évhez képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett.
Tavaly év végén 520 alkalmazottat foglalkoztatott a vállalat, 2014 májusában a létszám elérte a 581-et. A vállalat a közeljövőben további 180 alkalmazott felvételét tervezi.
Az NNG Kft. az autóipari, az okostelefonos és a személyi navigációs szektor egyik vezető szolgáltatójaként kínál fedélzeti 3D-s navigációs alkalmazásokat, melyekhez szolgáltatások széles köre, valamint egy univerzális online szoftver- és térképfrissítő portál kapcsolódik. A mérvadó iGO Navigációs szoftvermotorra épülő, egyedülálló technológia innovatív navigációs szoftvert, gördülékeny felhasználói felületet, illetve a navigációhoz kapcsolódó tartalmakat és szolgáltatásokat kínál világszerte a készülék- és autógyártók, a hálózatüzemeltetők, a professzionális szállítóvállalatok és az egyéni felhasználók számára.
Az NNG iGO Navigációs szoftverét használó eszközök száma mára világszerte meghaladja a 20 millió darabot, míg a nemzetközileg is elismert 30 legnagyobb autómárkától származó megrendeléseinek száma a 30 millió darab licencet. A navigációs piacon meghatározó, folyamatosan fejlődő és bővülő vállalat 8 irodát működtet világszerte: egy magyarországi központot és további irodákat Izraelben, Svájcban, Indiában, Ausztráliában, Kínában és az Egyesült Államokban (2x).