WEC
A versenyen a csapat célja, hogy a hazai szurkolók előtt – akik közt számos TOYOTA dolgozó is van – növelje a kissé megcsappant előnyét. A Silverstone-i kettős győzelem után ugyanis a mindkét TS050 HYBRID-et diszkvalifikáló utólagos bírói döntés miatt a Rebellion Racinggel szemben alig három pontra apadt a különbség a világbajnoki csapatversenyben. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso a 8. rajtszámú TS050 HYBRID versenyautóval továbbra is az élen áll a pilóták mezőnyében - bár alig két pont előnnyel a 3. rajtszámú Rebellion legénysége előtt –, de igyekeznek megszerezni harmadik győzelmüket is az idényben, hogy elhúzhassanak riválisuktól. A 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del induló Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López nagyon jól szerepeltek Silverstone-ban, és idei első győzelmükért hajtanak majd a Fuji pályán.
Silverstone-hoz hasonlóan mindkét legénység a nagy leszorító erejű konfigurációval szerelt TS050 HYBRID-eket használja majd az október 12-ével kezdődő hétvégén, ami pénteken két 90 perces edzéssel indul. Szombaton újabb 60 pereces edzés következik, amit a 20 perces időmérő követ majd. A hatórás futam október 14-én, helyi idő szerint vasárnap délben rajtol.
Fernando Alonso a verseny előtt így nyilatkozott:
„Nagyon várom már első versenyemet a Toyotával a Fuji pályán; ez hazai pálya a csapat számára, ezért nagyon fontos hétvége. Mindannyian nagyon motiváltak vagyunk. A Forma 1-ből ismerem a Fuji pályát, sok kellemes emlék fűz hozzá, mivel 2008-ban itt nyertem meg a Japán Nagydíjat. Szóval, tudom, milyen érzés itt a dobogó tetején állni. Remélem, ezen a hétvégén megint ott állunk majd, mert nagyon fontos lenne mindkét világbajnokság szempontjából.”