portré és interjú
Kép és szöveg: Horváth Miklós
Kezdjük is a legfontosabb információval, ugyanis az első és második részben leírtakat testközelből is megtapasztalhatja bárki, ha szeptember 10-én ellátogat a kiskunlacházi reptérre, ahol a W123-as típus 40 éves jubileumának közös ünneplésére invitál minden, autós sokadalmat szeretőt a Mercedes-Benz W123 Club Hungary. A programokról részletesen itt található bővebb információ, azonban kiemelném, hogy a nap folyamán az élményautózás, az új és régi modellek kiállítása (W123-as szépségverseny), a zenei programok és a gyereksarok mellett két esetben előzetes regisztrációhoz kötött a részvétel. Az egyik a Csillagtúra gyalogos edition-ja, ahol értékes nyereményekkel jutalmazzák a résztvevőket, a másik pedig egy vezetéstechnikai tréning, melyet a SpeedWorld Hungary csapata állított össze, kifejezetten erre az eseményre.
A kiskunlacházi helyszín a legkiválóbb lokáció az ilyen és ehhez hasonló formák megvalósításához - Képre kattintva galéria nyílik
A SpeedWorld Hungary-ről egyébként érdemes megemlíteni, hogy tapasztalt instruktor csapata és a lacházi reptér adottságai révén most először adott a lehetőség bárki számára nagysebességű tréning keretein belül csiszolni a vezetési tapasztalatokon, amire Magyarországon egyáltalán nem volt lehetőség korábban. A klub összejövetelén talán ebből is kaphatunk egy kis ízelítőt, de visszatérve az esemény programjára, cikkünk megjelenése előtt érkezett az infó a szervezőktől, hogy a műsorvezető Völgyi Zsuzsi lesz, akivel garantáltnak tekinthető a jó hangulat a nap folyamán.
Kövesdi Dénes (W123 klub társelnök) és a vitrinbe illő autója, mellette Bakos Péter "Jimi", akinek sikerült a teljesen egyedülálló "non plus ultra" megjelenést megvalósítani
A folytatásban pedig a W123 tulajdonosok személyes történetei következnek, hiszen az interjú készítésekor két olyan klubtaghoz volt szerencsém, akik személyében és autóik megjelenésében jól visszatükröződik a baráti társaság sokszínűsége. Kövesdi Dénes, a klub társelnöke egy évvel az indulás után csatlakozott a márka rajongóinak gyülekezetéhez. Szakmájából és a családi vállalkozás profiljából eredően veterán autót keresett, hiszen jártassága az autófényezésben és a festékbolti vállalkozás jó alapot jelentett számára a felújításokhoz. Kezdetben csakis egy Renault 5 GT jöhetett szóba, de hamar szembetalálta magát azzal a kiábrándító ténnyel, hogy nincs a piacon olyan állapotú, amit megvásárolhatna. És mivel nyitott szemmel járt a mindennapokban, egyszer csak megpillantott egy 280 CE-t egyik ügyfelük udvarán, amire azonnal ajánlatot tett, és az adás-vételin még meg sem száradt a tinta, már elkészült a felújítás menetének tervezete is.
A 80-as évjáratú kupé az utolsó csavarig megújult, és a szakszerű munka gyümölcseként az NKH Muzeális Jármű Regiszter plakettjét is megkapta. Az OT minősítés után eltelt idő pedig cseppet sem hagyott nyomott rajta, ennek köszönhetően bárhol megjelenik vele a tulajdonosa, csakis elismerő pillantásokat és nem kevés árajánlatot is begyűjt vele. A Klasszikus szépség és elegancia guruló szobra további ihletet adott gazdájának, aki azt mondta, hogy „…általában könnyen becsavarodik az ember, és ez alól én sem vagyok kivétel”. Ennek folyománya, hogy már egy álló lámpás is ott van az udvarában, ergo túlzás nélkül állíthatom, hogy erős tendencia mutatkozik Dénes részéről az iránt, hogy csak az anyagi források és szabadidő szabhat határt ennek a megszállottságnak a jövőben.
Itt van minden, ami a túléléshez kell, egy esetleges atomtámadás után...
A cikk folytatásához kattintson ide!