belsőégésű motor

500 baros nyomással dolgoznak az Forma-1-es turbók

2013.12.21.

A V8-as motor injektora 28 grammot nyomott és 100 bar nyomást ért el, miközben az új V6-os turbóban 70 gramm fölött van, mivel ki kell bírnia az 500 bart - írja az f1-live.hu.

Legutóbb Luca Marmorini, a Ferrari motorfelelőse taglalta, mitől olyan összetettek az új 1.6 literes turbók, melyek minden idők legbonyolultabb F1-es egységei lesznek. A kinetikus energia mellett visszanyerik a hőenergiát is, utóbbit a kipufogógázból, érkezik az ERS, és kettővel kevesebb henger zár be 90 fokos szöget. A V6-osok még egy fontos újdonsággal szolgálnak az elköszönő V8-asokhoz képest, ugyanis közvetlen befecskendezésesek lesznek: az üzemanyagot nem a szívócsőbe, hanem közvetlenül a hengerekhez juttatják.

A megoldásnak köszönhetően erősebb és takarékosabb erőforrások készíthetőek, nem hiába terjed el egyre jobban a közúti autókban is. A technika meglehetősen nagy, 50-120 baros nyomást igényel utcai motor esetében, de a Forma-1-ben más a helyzet: a Magneti Marelli rendszere 500 baron fog dolgozni. A bolognai cégnek új helyzettel kell megbirkóznia, ugyanis eddig kizárólagos szállítók voltak, de a Mercedes váltott, és a Bosch-sal dolgozik. Brackley-ben egy exkluzív beszállítót akartak, mely csak nekik dolgozik – írja az omnicorse. A Renault és a Ferrari továbbra is az olaszok alkatrészeit használják.


Befecskendezésben márka

Andrea Ricci, a Magneti Marelli fejlesztési részlegét vezető szakembere elmondta, időben nekifogtak a technológia kifejlesztésének, és egyből a csúcsra törekednek. - Olyan rendszert fejlesztünk, mely 500 baron dolgozik. Rögtön a maximális céllal kezdtünk, mivel már 2009 óta dolgozunk ezen a feladaton, így már eléggé jól állunk - mondta Ricci. „Egyben az is igaz, hogy van pár olyan aspektus, melyek nincsenek teljesen körülhatárolva, de folyamatosan beszélünk a partnereinkkel.”

- Két fő tényező van: az injektor és a szivattyú, mely 500 baron is képes dolgozni - folytatta. „Az injektor a legfontosabb, mivel ez teszi lehetővé, hogy elérd a kívánt teljesítményt a motorral, mindezt kombinálva a nagyon ambiciózus fogyasztással.” Egy példával is szolgált, hogy szemléltesse a változást az eddig használt rendszerhez képest. A V8-as motor injektora 28 grammot nyomott és 100 bar nyomást ért el, miközben a V6-os turbóban 70 gramm fölött van, mivel ki kell bírnia az 500 bart.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.02
A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő légitársasága túl van első zöld próbajáratán Bukarest és....
2022.07.02
Tíz hónap folyamatos csökkenés után májusban először nőtt az autógyártás Nagy-Britanniában éves....
2022.07.02
A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre. ..
2022.07.02
A BMW Group több mint 300 millió euró befektetésével készítette fel dingolfingi gyárát az új....
2022.07.02
Nézze meg a videót! ..
2022.07.02
A Nyugat-Európából szabadságukra hazatérő vendégmunkások és a nyaralni induló turisták miatt....
2022.07.02
A Hyundai bemutatta a tisztán elektromos modelleket felsorakoztató IONIQ almárka második típusának....
2022.07.02
Megvan a varázsa, ha váratlanul találkozunk a múlttal, és egy pajtalelet pontosan ezt az érzést....
2022.07.02
Karambol történt a repülőtérre vezető úton. A műszaki mentés miatt a Gyömrői utat a Tapolcsányi....
2022.07.01
Menetdinamika, erő és színtiszta aerodinamika: ID. AERO. Június 27-én, Kínában tartott....