Volkswagen
A premiernek a híres GT-találkozó keretében az osztrák Reifnitz am Wörthersee adott otthont. A Golf GTI TCR Concept 370 newtonméter forgatónyomatékú turbófeltöltésű motorja alapkivitelben hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik, majd zárható differenciálművön át továbbítja teljesítményét az útra. A sorozatgyártású kivitel végsebessége 250 kilométer/óra lesz, ám az elektronikus vmax-határolást opcióként 264 kilométer/óráig is emelhetik majd. Ezzel e Golf a márka modellpalettájának leggyorsabb GTI-tagjaként mutatkozhat be.
Számos egyéni felszerelés járul hozzá az új Volkswagen különösen sportos karakteréhez. A jövőbeni sorozatgyártású változat 18 col peremátmérőjű „Belvedere” kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal készül, de extrafelszerelésként 19 colos kerekek is rendelkezésre állnak majd. A tekintélyes méretű kerekek mögött perforált féktárcsákkal kialakított, nagyteljesítményű fékek biztosítanak a TCR-versenygépekéhez hasonló lassulást a sorozatgyártású modell számára. A megnövelt motorteljesítménynek megfelelő hűtés érdekében a Golf GTI csúcsmodell két kiegészítő vízhűtőt kapott.
A különösen sportos stílusú vezetők kívánságra speciális csomagot is rendelhetnek, amely még inkább a versenypályára adaptálja az újdonság képességeit, s az elektronikus vmax-határolás feloldása, valamint az új 19 colos könnyűfém keréktárcsák mellett még dinamikusabb hangolású sportfutóművet és adaptív futóműszabályzást (DCC) is tartalmaz. Utóbbival gombnyomásra változtatható az elektromosan állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.