NÚSZ

21. századi ügyfélkiszolgálást ígér a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató

2019.09.20.

Új kirendeltséget nyitott Budapest belvárosában a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. A Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. központjában. Az új kirendeltséggel együtt a NÚSZ Zrt. az országban már 19 helyszínen áll az ügyfelek rendelkezésére.

A hivatalos megnyitón – amelyen Gyimesi László, a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. vezérigazgatója, valamint Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója vett részt – elhangzott: a fizetős úthálózaton évente átlagosan 5 százalékos forgalomnövekedés tapasztalható, ami az útdíjfizetési szolgáltató ügyfeleinek és ügyféligényeinek folyamatos növekedésével jár együtt. Erre válaszul a NÚSZ Budapest belvárosában megnyitotta a sorban 19. kirendeltségét.

Gyimesi László elmondta: a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. célja már az induláskor az volt, hogy bővítsék a szolgáltatásaikat igénybe vevő cégek körét. Mára már ügyfeleik közé tartozik a BKK Zrt., a Budapest Közút Zrt., a Budapesti Önkormányzati Követeléskezelő Kft. (BÖK), a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, és mostantól a NÚSZ Zrt. is.

Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy az általa vezetett, száz százalékban állami tulajdonú vállalat is szolgáltató cégként tekint magára. “Úgy gondoljuk, hogy a szolgáltató vállalatoknak az ügyfelek érdekeit kell szolgálnia, és minél magasabb szintű szolgáltatásokat kell nyújtania. Ugyanakkor a hatékonyság érdekében ki kell használni az állami vállalatok közti szinergiákat, valamint az önkormányzatokkal létrejött együttműködési lehetőségeket. Amikor egy önkormányzati céggel osztozunk az ügyfélszolgálkaton, az mindenki számára megtakarítást jelent” - húzta alá Bartal Tamás.

A NÚSZ Zrt. vezérigazgatója ismertette, hogy amióta 2013 július 1-én elindult az új fizetési rendszer, folyamatosan nő a forgalom az utakon, országos szinten évente körülbelül öt százalékkal. “Amikor 15 millió matricát adunk el egy évben hat millió járműre, és több mint 400 ezer kamiont szolgálunk ki ügyfélként, akkor a 21. századi körülményeknek az felel meg, hogy Budapesten, a főváros szívében, Magyarország közlekedési központjában legyen olyan ügyfélszolgálati központ, ahol az ügyfelek modern, kulturált módon tudnak ügyeket intézni.”

Bartal Tamás ismertette, hogy a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálata többrétegű. Telefonon és levélben is el lehet érni őket, de az ügyfelekkel legközvetlenebbül személyesen lehet kapcsolatba lépni. “Eddig 18 ügyfélszolgálatunk volt, és most nyitottuk meg a 19. ügyfélszolgálatot országos szinten. Ahogy a mondás szerint a világban minden út Rómába vezet, úgy Magyarországon minden fontosabb közüt Budapestre vezet, illetve a fővárosból indulnak a fontosabb autópályák. Bár a díjfizetős utak főként a településeken kívül haladnak, egyre nagyobb igény mutatkozik a városon belüli ügyintézési lehetőségre is. Így azokra a vásárlói szokásokra reagálunk, miszerint ne a város szélén kelljen ügyeket intézni, hanem a központban. Olyan, helyen amely autóval, tömegközlekedésel, kerépkpárral vagy gyalogosan is könnyen megközelíthető. A Deák térnél három metró is találkozik, így a Rumbach Sebestyén utca 19-21. szám alatt található új ügyfélszolgálati irodában megtaláltuk az ideális helyet” - fejtette ki a NÚSZ vezérigazgatója.

Elmondta: a Rumbach Sebestyén utcában a NÚSZ egyelőre egy pultot nyitott meg, de számítanak rá hogy a pultok számát a jövőben növelni kell majd. Erre utal, hogy már az első héten is nagy volt a kihasználtsága, noha még nem is reklámozták.

A NÚSZ Zrt. belvárosi ügyfélszolgálati pontjának megnyitása azt jelenti, hogy az állami és önkormányzati cégek összefogása révén valódi közlekedési szolgáltató központ jött létre az ország és a főváros szívében, ahol a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút ügyeinek intézése mellett már a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfeleit is kiszolgálja. A szolgáltatásai is teljes körűen egy helyen elérhetőek. Ráadásul a NÚSZ látja a Nemzeti Mobil ügyfélszolgálatát is. Most kezdte meg a BKK a mobiljegyek értékesítését, így ennek az ügyfélszolgálati forgalma is itt fog lecsapódni.

Bartal Tamás hozzátette: Budapesten eddig két ügyfélszolgálat volt, amelyek továbbra is fennmaradnak. az M3 illetve az M5 bevezető szakaszán.

Ismertetőjében elhangzott, hogy a főváros az ország közlekedése szempontjából stratégiai jelentőséggel bír. Budapest a magyar közlekedésnek is centruma, ami a NÚSZ adataiból is látszik. Az útdíjfizetési szolgáltató meglévő ügyfélszolgálati irodáiban történő összes – mintegy 190 ezer - ügyintézés több mint 60 százaléka az eddigi két budapesti irodára összpontosult. Csak ezen a két ponton a NÚSZ közel 120 ezer embernek segített ügyet intézni 2019. első félévében.

A főváros jelentőségét mutatja, hogy a NÚSZ minden évben a Pest megyei e-matricából értékesíti a legtöbbet: az első félévben több mint egymillió fogyott ebből a típusból, ami az összes vásárolt megyei matrica több mint felét teszi ki. Ezzel a matricával – ötezer forintért - 13 hónapon keresztül több mint 3 millió ember 300 kilométernyi gyorsforgalmi utat tud használni Budapesten és az agglomerációban. Hisz ez a matrica nem csupán Pest megye határáig érvényes, hanem az autópályán azt követő első lehajtóig. Így akár Bicske, Lajosmizse, Hatvan is elérhető. “Óriási siker és költségtakarékos megoldás” - húzta alá Bartal Tamás.

Példaként felhozta, hogy Szlovákia népessége nincs 6 millió fő. Vagyis egy Szlovákia népességű ország lakósságának több mint felét szoilgálja ki a Pest megyei matrica. Szlovákiában mintegy 680 kilométernyi autópálya van, vagyis lényegében fél szlovákiányi területet 5 ezer forintért be lehet járni Magyarországon. Úgyhogy a megyei matrica beváltotta a hozzá fűzött reményeket, évről évre nő a népszerűsége. Minden évben 10 százalékkal több megyei matrica fogy.

Ami az e-matricát illeti, tíz százalékkal nőtt az eladás a nyári időszakban a tavalyihoz képest - közölte a vezérigazgató. Bartal Tamás azt mondta: idén a heti autópálya matrica vásárlása öt százalékkal visszaesett, de a többi nőtt, az éves például 16 százalékkal. Ez a magyar gazdaság növekedésének is köszönhető, az embereknek ugyanis több megtakarításuk van – vélekedett. Kitért arra is, minden évben egyre többen vásárolnak online e-matricát és fizetnek e-útdíjat, de a vásárlók 70 százaléka még mindig inkább "papíralapút" vesz. Sokakat az rettent el az online vásárlástól, hogy nem kapnak róla bizonylatot, de a NÚSZ felületein történő vásárlás biztonságos, bármikor visszakövethető - hangsúlyozta a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....