A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint az új járművek kiszállításai Kínában éves szinten 12 százalékkal, 30 millió 94 ezerre emelkedtek 2023-ban, ami új rekord.
Megkezdődött Kínában is a Volkswagen ID.7 Vizzion modellek értékesítése, de nagyjából kétszer olcsóbban, mint az „őshazában”, Németországban. Bár az ID.7 Vizzion kínai változatát valamelyest gyöngébb motorral árulják, az árkülönbség mégis óriási.
A lassú gazdasági növekedés ellenére Kínában nőtt az újautó-eladás augusztusban részben az árcsökkentések, illetve az elektromos autók vásárlása esetében adott adókedvezmények hatására.
Az autópiac Kínában januárban komolyan visszaesett köszönhetően a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozásoknak, az ünnepnapok miatt, de főleg az elektromos autókat támogató ösztönzők megszüntetése okán.
Az első kínai támadások kudarcba fulladtak: krónika és friss frontjelentés az európai és magyar piacról.
A BYD (Build Your Dreams) megelőzte a Volkswagent, mint Kína legkelendőbb márkája novemberben. A fordulat rávilágít a világ legnagyobb autópiacán a tradicionális márkákra nehezedő nyomásra.
A TESLA értékesítési rekordot ért el Kínában: szeptemberben a márka helyben gyártott elektromos autóiból 83 ezer darabot hoztak forgalomba – írja a carsweek.ru.
Kínában szeptemberben 2,61 millió új autót hoztak forgalomba. Ez negyedével több, mint az előző év azonos időszakában. A kínai autópiac továbbra is a leggyorsabb ütemben növekszik a világon – írja a carsweek.ru.
A Honda bemutatta az első e:NS1 és e:NP1 elektromos autóit, melyeket elsőként a kínai piacon kezd forgalmazni - írja a carsweek.ru orosz autós portál.
Jelentősek megdrágítja majd az autókat Kínában a kormánynak az a döntése, hogy először csökkenti, majd az év végéig teljesen megvonja az elektromos gépkocsikra vonatkozó ártámogatást. Az autógyártók már most emelik áraikat, hogy szinten tartsák bevételeiket és kompenzálják a magasabb költségeket...