kínai autópiac
A kínai kormány az idei évre azt tervezi, hogy csökkenteni fogja az elektromos és plug-in hibrid autók támogatását. A piac várható zsugorodása miatt az autógyártók már most megelőző lépéseket tettek bevételeik szinten tartása érdekében, amire a nyersanyagárak növekedése miatt is rákényszerülnek.
A Gasgoo.com jelentése szerint Kína 2022 folyamán 30%-kal csökkenti az úgynevezett New Energy Vehicles (Nev), vagyis az új energiával működő gépjárművek ösztönzőit, hogy aztán az év végén teljesen eltörölje őket.
A tavaly december 31-én bevezetett új rendszer értelmében a támogatás 3900 jüanra (550 euróra) csökkenne a 300 és 400 km közötti autonómiával rendelkező kocsik esetében, és 5400 jüanra (760 euróra) a 400 km-nél nagyobb hatótávolságúak esetében. Megjegyzendő, hogy ezek az ártámogatások csak a 300 000 jüan (42 ezer euró) alatti autókra vonatkoznak, és nem érvényesek a cserélhető akkumulátorral felszerelt modellekre.
A Gasgoo elemzése szerint a rendelkezés a Tesla a Model 3 és a Model Y Red változatok árát 10 000, illetve 21 088 jüannal (1400-2960 euróval) emelte meg. A guangzhoui székhelyű XPeng viszont a P7, P5 és G3i teljes kínálatának árát 4300 és 5900 jüan (600-830 euró) közötti összeggel növelte. A Leapmotor T03 2022-es modellje most 8900 jüannal drágább. A kínai gyártású Polestar 2. pedig 5000 jüannal (700 euróval) drágult.
Más cégek egyelőre nem változtattak áraikon, éppen ellenkezőleg, a lecsökkent termelési szint ellenére megpróbálják a vásárlókat magukhoz vonzani. A Nio például tájékoztatta az ES8, ES6 és EC6 modelljeinek vásárlóit - akik 2021. december 31-ig fizettek kauciót -, hogy a 2021-ben biztosított támogatásban részesülhetnek, ha az autót március 31. előtt átveszik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!