kínai autópiac
A német márka a kínai FAW-al alapított vegyesvállalaton keresztül kezdte meg a tisztán elektromos ID.7 Vizzion előzetes értékesítését. A modell ára Kínában 237 700 jüántól indul, ami a jelenlegi árfolyamon 11,4 millió forintnak felel meg. Németországban az ID.7 ára átszámítva 21,4 millió forintról indul, vagyis hazájában majdnem kétszer annyiba kerül, egészen pontosan cirka 88 százalékkal magasabb az ára. Ez a rendkívüli árkülönbség annak ellenére adódik, hogy a két modell nagyrészt azonos, bár a jellemzőik kissé eltérnek, illetve az európai és észak-amerika piacra szánt modellt Németországban, a Kínában eladandót Kínában gyártják.
Kínában a mostantól kapható modellt 84,8 kilowattos nikkel-mangán-kobalt akkumulátor hajtja, amely a belépőszintű konfigurációban egyetlen villanymotort táplál, a hátsó tengelyen 201 lóerős teljesítményt, 310 Nm-es nyomatékot adva le. Az ID.7-es európai és amerikai változata egyaránt 77 kWh-s és 86 kWh-s akkumulátorcsomaggal kapható. Németországban a hátsókerék-hajtású alapmodell az erősebb, 282 lóerős motorral van felszerelve.
A kínai piacra szánt ID.7 Vizzion mérete 4956/1862/1537 milliméter, tengelytávja pedig 2965 mm. A belépőszintű modell a gyári specifikáció szerint 642 kilométeres CLTC hatótávval rendelkezik, míg a kétmotoros összkerékhajtású változat 570 kilométeres hatótávolságot ígér. Az utóbbi változat árképzését még nem hozták nyilvánosságra - számolt be a Car News China.
A kínai piacra szánt ID.7 legfontosabb jellemzői közé tartozik a nagy méretű, 15 colos központi infotainment képernyő, a kis digitális műszeregység, a vetített kijelző, a testre szabható környezeti világítási rendszer és a 16 hangszórós Harman Kardon audiorendszer.