Cikksorozatunk következő részében az AdBlue kezelésével, felhasználásával kapcsolatos kérdéseket és válaszokat gyűjtöttük össze.
Az AdBlue megkerülhetetlenné vált az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normák bevezetésével. Cikksorozatunkban a felmerülő felhasználói kérdésekre gyűjtöttük a válaszokat.
A dízelmotorok benzinesedés és a benzinmotorok dízelesedése már több cikkben is téma volt. A fojtószelep (vagy pillangószelep) a benzinmotorok kiváltsága volt, hiszen a mennyiségi keverékképzés lényege, hogy a terhelésnek megfelelő levegő mennyiségét szabályozza, a hozzá tartozó tüzelőanyag...
Az elmúlt pár év emissziótechnika tekintetében a dízelekről szólt elsősorban, hiszen a részecske- és a NOx-kibocsátás miatt rengeteget fejlődtek a kipufogógáz-kezelő rendszerek. A benzinesekről mindeközben nem sokat beszélnek, pedig ott is akad bizonytalanság az új menetciklus és a közvetlen...
A lambda-szonda a kipufogógáz-kezelő rendszereknél is idősebb, hiszen először a tüzelőanyag-levegő keverék pontos beállítására szolgált, egy zárt szabályzási kört alkotva. Később a katalizátorok elterjedésével újabb szerepet kapott, hiszen a 3 komponensre ható katalizátorok átalakítási hatásfoka...
A nagy nemzetközi autószalonok és csak azok – kezdve Genfnél, Tokión, Párizson, Los Angelesen, Detroiton, Shanghaion át, Frankfurtig – az autótechnika iránt mélyebben érdeklődők számára jóval többet adnak, mint egyszerűen a gyártók új modelljeinek megszemlélését. Technikájuk jelenét és jövőjét,...