A dízelmotorok benzinesedés és a benzinmotorok dízelesedése már több cikkben is téma volt. A fojtószelep (vagy pillangószelep) a benzinmotorok kiváltsága volt, hiszen a mennyiségi keverékképzés lényege, hogy a terhelésnek megfelelő levegő mennyiségét szabályozza, a hozzá tartozó tüzelőanyag...
Kudarcot vallott a küldetésem – senki nem ért jobban az autókhoz, mint 5 éve
Mindenhol hirdetik, sőt, van, ahol javasolják is a részecskeszűrő kiiktatását a dízel autókból. Utánanéztünk, mi a helyzet ezen a téren.
A svéd gyártó az elmúlt néhány évben a teljes modellpalettát és felhasználói igényeket figyelembe vevő járműfejlesztésbe kezdett, amely folyamat 2019-ben zárul majd le. Mindez még a tavaly ősszel kezdődött, amikor a hannoveri IAA kiállításon bemutatkozott a nagyközönségnek a közúti fuvarozásra...
Előző cikkünkben áttekintettük a belső kipufogógáz-visszavezetés funkcióját és alkalmazási lehetőségeit. Megnéztük a dízel és benzines változatok működését, most pedig a kisnyomású visszavezetést mutatjuk be részletesen.
Előző cikkünkben áttekintettük a nagynyomású EGR-szelep funkcióját és alkalmazási lehetőségeit. Megnéztük milyen alkatrészekkel egészülhet ki a kipufogógáz-visszavezető rendszer, és időrendben megnéztük a fejlődését, most a belső visszavezetést mutatjuk be részletesen.
Előző cikkünkben áttekintettük az EGR-szelep funkcióját és alkalmazásának szükségességét. Néhány alapvető visszavezetési formát is érintettünk, most ezek közül a nagynyomású visszavezetést mutatjuk be részletesen a hozzá kapcsolódó gyakori meghibásodásokkal.
Sok dízeltulajdonos hallhatott már az EGR-szelepről, hiszen nehéz körülmények között üzemelő alkatrészről van szó, mely hajlamos tönkremenni. Mivel a károsanyag-kibocsátást befolyásolja, ezért az OBD folyamatosan felügyeli a működését. Ha hiba van a működésben...
Akik rutinosak a nagyjárművek típusainak elnevezésében, azok számára rögtön kiderülhet, hogy a címben szereplő TGX teljesítménye bizony, 560 lóerő. Ez másként nem lehetséges, mint úgy, hogy a tavaly november elején kipróbált tesztjárműben már az új, a 2014-es IAA-n bemutatott, D38 jelölésű...
Annak ellenére, hogy az Euro6-os motorok bevezetésétől sokan tartottak, mára bebizonyosodott, hogy mind teljesítményben, és ami még fontosabb, fogyasztásban az új erőforrások jobban teljesítenek a korábbi Euro5-ös motorokhoz képest. Több meghatározó, Európában jelenlévő gyártó már évekkel a...