Suzuki Ignis

Új külsőt és mild hibrid hajtást kap a Suzuki Ignis

2020.03.16.

A Suzuki apró crossovere sem úszta meg az egyre szigorodó CO2-kvótákra reagáló mild hibrid hajtást. Félidős faceliftjéhez új orr is jár.



Megosztó külsőt kapott a Suzuki Ignis második generációja. Jómagam imádtam a retró japán vonalakat, de volt, akinek ez sok volt. Négy évvel a bemutatkozása után azonban elérkezett az idő, hogy felfrissítsék, és a legjobb megoldásnak sajnos azt gondolták, ha Jeepekre hajazó hűtőrácsot akasztanak rá. Szebb sajnos nem lett, pedig a terepjárósabb lökhárítók elég vadul néznek ki, és akár még jót is tehettek volna a japán apróságnak. Azért három új menő színárnyalat csatlakozik a palletához, kétféle bézs, és egy sárga.

Odabent frissült az infotainment háttérrendszere, és kicsit átrajzolták a műszercsoportot is. Mostantól rendelhető akár szürke vagy kék betétekkel és üléskárpittal. Fontosabb változás azonban, hogy az 1,2-literes DualJet motor mostantól 10 Ah-s mild hibrid rendszert kap, ami képes egy lítium-ion akkumulátorban eltárolni a motorfékezéskor keletkező kinetikus energiát, majd gyorsításkor, amikor a legnagyobb terhelést kapja, besegíteni a hajtásba, ezzel csökkentve a fogyasztást. Továbbá a start-stop is előbb állítja le a motort, már lámpához gurulás közben. Árazása egyelőre ismeretlen, az első példányok már áprilisban legurulhatnak a japán gyártósorról.



 

 

Az oldal fő támogatója