eredmény
Első féléves teljesítményünk erős alapokat szolgáltat egy sikeres 2018-as pénzügyi évhez, mondta Oliver Blume, a Porsche AG felügyelő bizottságának elnöke. „Különösen örömteli látni az ikonikus 911 iránti kimagasló keresletet, mivel az idei évben ünnepeljük a Porsche sportautók 70 éves történelmét. Folyamatosan nagy összegeket fektetünk be márkánk jövőjébe: az elektromos autózás, a digitalizáció és a kapcsolódás jelenti a legfőbb kihívásokat, amelyeket lehetőségként látunk. Jövőre veszi kezdetét a Taycan piaci bevezetése, amely az első teljesen elektromos hajtású Porsche lesz. Új mércét fog felállítani a mobilitás jövője szempontjából”, mondta Blume.
Lutz Meschke pénzügyi vezető szerint az egymást erősítő hatások, valamint a járműértékesítésen túli területek – például az After Sales, valamint az MHP és Porsche Consulting konzultációs szolgáltatások – szintén pozitívan hatottak az eredményre. Ezt különösen erősen támogatták a jövő témakörébe való befektetések (pl. elektromos autózás), valamint az új üzleti területek fejlesztései.
„Jó néhány kihívás vár ránk az év második felében is”, mondta Meschke, aki szerint a vállalatnak alkalmazkodnia kell a bizonytalan politikai és gazdasági környezethez, valamint biztosítania, hogy modellkínálata megfelel az új európai emissziós előírásoknak. „Mindenesetre folytatjuk a stratégiai célunk elérésére való törekvést, miszerint legalább 15 százalékos nyereségességet kell felmutatnunk”, mondta a pénzügyi igazgató.
Kiszállítások tekintetében a Panamera könyvelhette el a legnagyobb növekedést az év első felében: június végére a Porsche 20.500 példányt adott át a négyajtós sportautóból az ügyfeleknek, majdnem a dupláját az előző év hasonló periódusához képest. A 911 iránti kereslet szintén kétszámjegyű gyarapodás után 28 százalékkal nőtt, összesen 21.400 kiszállítást eredményezve. A legnépszerűbb modellsorozat továbbra is a Macan a maga 46.600-as számával, illetve a Cayenne a 28.700-as értékesítéssel. Hazai piacán, Németországban a Porsche tizenegy százalékos növekedést könyvelhetett el 2018-ban, teljes Európában pedig 9 százalékos plusszal zárta a félévet. Továbbra is Kína a Porsche legerősebb egyedülálló piaca 33.363 kiszállított járművel, az USA előtt (29.421 jármű).