VW

Volkswagen T-Cross teszt: a legkisebb is számít

2019.09.13.

A Volkswagen első kiskategóriás SUV modellje következetesen folytatja a márka 2015-ben megkezdett szabadidő-autós offenzíváját. Egyliteres turbómotorral és dupla kuplungos váltóval tettük próbára és nem bántuk meg. 

Hogy néz ki?

A T-Cross rövidebb, mint a T-Roc, alkalmasabb a városi használatra, és jóval kompaktabb, mint a mértékadó Tiguan. Míg a T-Roc a Golfnak, addig a T-Cross a Polónak felel meg, ugyanarra az MQB A0 alapra épül, mint az, és mint például a frissen bemutatott Skoda Kamiq, vagy a Magyarország Autója 2020 díjra jelölt Seat Arona.  A keresztmotoros platform lehetővé teszi, hogy a hajtott első kerekek messze előre kerüljenek. Ennek köszönhető a 4,11 méteres teljes hossz melletti 2,56 méteres tengelytáv viszonylag kényelmes utasteret és sokoldalúan kihasználható csomagteret ad. A hátsó üléssor 14 centiméteres hosszon mozgatható, attól függően, hogy nagyobb lábtérre, vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség (utóbbi esetben nincs lábtér, az ülések és a csomagtér síkja között méretes árok tátong). Ennek megfelelően a csomagtér térfogata 385 és 455 liter (10 literrel nagyobb, mint a T-Rocban) között változtatható. A részben, vagy teljesen lehajtható hátsó üléstámláknak köszönhetően pillanatok alatt egy akár 1281 literes, majdnem lapos felületű raktér is létrehozható. A jobb első ülés síkba dönthető, így legfeljebb 2,4 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk, az első ülés alatt praktikus kis fiók rejtőzködik.

A VW T-Cross szabad hasmagassága 19 centi, így bár komoly terepre nem merészkedhetünk vele, de az aszfaltról a földútra és a mezőre bátran lehajthatunk.

A beszállás kényelmes, az ülőlap elég magasan van ahhoz, hogy jól rálássunk a forgalomra. A magasított kivitel ellenére sem billeg a spanyolországi Navarrában (valamint Kínában és Dél-Amerikában) gyártott modell.

Az utastér szegényes, sok kopogós műanyagot tartalmaz, de felárért színes betéteket is választhatunk. Én örültem ennek a szürke-fekete belsőnek, elvégre az autót nem nézni kell, hanem használni. Tároló van bőven,  minden adott egy jó autózáshoz.

Hogy megy?

Legerősebb egyliteres turbómotorja kifogástalan lendülettel mozgatja a pofás autót.  Az 1.0 TSI háromhengeres, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor 85 kW/115 LE teljesítmény leadására képes, megfelel a legújabb Euro 6d-Temp emissziós előírásoknak.

Az 12 és fél mázsás Volkswagen T-Cross 10 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége eléri a 193 kilométer/órát. 200 Nm-es csúcsnyomatéka percenként kétezres fordulatnál érkezik meg.

Milyen vezetni?

Elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros futóművét kényelmesre hangolták, a kátyúkkal jól boldogul, de az útbordák nagyot dobnak a hátsóján. Magas karosszériája érezhetően dől kanyarban. Kormányzása élettelen, sok visszajelzést nem kapunk, a sávtartó automatika darabosan működik és folyton jelez, hogy vegyük át a kormányzást akkor is, ha két marokkal fogjuk a jó fogású kormányt. Motorhangja jellegzetesen háromhengeres, de ez inkább szórakoztató, mint zavaró. A DSG megbízhatóan dolgozik, de csak akkor, ha már mozgásban vagyunk, elinduláskor annyit késlekedik, mint hetes busz biciklis felvonulás után.

Városban kicsit sokat fogyaszt, a tesztautó memóriájában - amíg véletlenül ki nem töröltem - szerepelt a 3000 kilométeres hosszú távú fogyasztás, ami 7,8 litert jelzett 100 kilométerenként. Amikor az autót átvettem és a Hungárián álltam vele a dugóban, meglepett magas fogyasztása, de ahogy elhagytam a várost és teszt további napjait vidéken és az országúton autózva töltöttem, 6,5 liternél megállapodott.

Mennyibe kerül?

A T-Cross alapfelszereltsége igen gazdag, kiváló ütközésvédelme mellett széria a városi koccanásgátló, a gyalogosfelismerő, a sávtartó, az emelkedőn elindulást segítő rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál és a kiparkolásnál segít az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel. A T-Cross felárért éberségfigyelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkoló asszisztenssel is felszerelhető.  Okostelefon induktív módon tölthető, Apple Carplay, Android Auto és akár 4 USB csatlakozó segíti a digitális kényelmet.

Az egyliteres T-Cross alapára 5,719 millió forint, a DSG váltó felára 480 ezer forint, tesztautónkért 7,4 millió forintot kell a pénztárban hagyni. A Style felszereltségű kocsi LED-es fényszórót, hátsó tárcsaféket, multifunkciós bőrkormányt, sportüléseket és hangulatvilágítást kapott. Az élénk és feltűnő Makean-zöld metál fényezés 197 ezer forintba kerül.

Képek és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....