CES
A Volkswagen egyszerűen csak a 21. század mikrobuszaként mutatta be Budd-e-t a Las Vegas-i elektronikai vásáron. A 21 colos kerekeken gördülő kocsi LED-es fényszórókat és a vaskos hűtőmaszkjába LED-es hangulatvilágítást is kapott. Jellegzetes formai elem a vaskos A- és D-oszlop, a kilincs nélküli tolóajtó, és a D-oszloppal összekötött hátsó lámpa is.
Említést érdemel még a tetőablakba integrált napelem, a külső tükröket helyettesítő kamerarendszer, és a hátsó lökhárítóból kihúzható tárolódoboz is.A 4,6 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,83 méter magas, 3,1 méteres tengelytávú Budd-e a méreteivel a Touran és a T6-os Multivan közé illeszkedik.
Belül is legalább annyira modern az autó, mint kívül. A vezető előtt három, szabadon konfigurálható képernyő található, amely a műszerfalat helyettesíti, a kétküllős multifunkciós kormány pedig nyomásérzékeny gombokkal ad lehetőséget a funkciók kezelésére.
Nem csak a kormányon lévő gombokkal, de akár beszéddel és kézmozdulatokkal is lehet a legtöbb funkciót vezérelni, beleértve a klíma- és audioberendezést, valamint a tolóajtókat is. Annyira intelligens a rendszer, hogy azt is érzékeli, hogy az utas, vagy a vezető szólt –e hozzá, előbbi esetben csak az ő oldalán állítja be pl. a kívánt hőmérsékletet.
A Budd-e a Volkswagen kifejezetten elektromos és plug in hibrid autói számára kifejlesztett, moduláris padlólemezén nyugszik (MEB), amely nagy belső tér létrehozását teszi lehetővé, mivel az akkumulátort a padlóban hordja. Az elektromos mikrobusz indukciós elven is tölthető lítium-ion akkumulátora kifejezetten nagy kapacitású, 94,6 kilowattórás, az első és a hátsó tengelyt hajtó villanymotorok kombinált teljesítménye 306 lóerő. A Budd-e végsebessége 150 km/h, 6,9 másodperc alatt gyorsul fel 97 km/h-ra, a hatótávolsága 530 kilométer egy töltéssel. A kocsi szériaváltozatát Mexikóban fogják gyártani, várhatóan 2018-tól.