Mazda
Már korábban is írtunk róla, hogy a komoly változások előtt el a Hosszútávú Világbajnokság (FIA WEC), ugyanis a 2020-as szabályrendszer értelmében már a hiperautók adnák a csúcskategória alapjait. Ezeket a versenyautókat nem csak olcsóbb lenne kifejleszteni és üzemeltetni, de sokkal közelebb állnának az utcai változatukhoz, így a gyártóknak is vonzóbb alternatívát nyújtva, mint a jelenlegi LMP1 űrhajók, amik nehezen segítik egy modell marketingjét. Nos, miközben mindenki a legnagyobb luxus- és sportautó gyártók jelentkezését várta elsősorban, addig meglepő módon a Mazda lett az első, aki kijelentette: visszatérne Le Mans-ba.
Mindezt a Sebringi 12 órás versenyen szólta el Masahiro Moro, a Mazda Észak-Amerikai vezére, de még ő is kiemelte, hogy hivatalos döntés nincs a visszatérésről. Azért visszatérés, hiszen 1991-ben már nyert Le Mans-i 24 órást a japán gyártó, méghozzá a legendás 787B-vel, amit nem csak jellegzetesen feltűnő festése, de az elképesztő wankel-motorjának irgalmatlan hangja is legendává tett. Ráadásul jelenleg is van csúcskategóriás prototípusa a gyártónak, az amerikai szabályok szerint épített Mazda RT24-P prototípus, ami akár jó alapot is szolgálhat. Várunk vissza az öreg kontinensre, Mazda!