Bemutató

Világpremierjét tartja minden idők legerősebb sorozatgyártású Golf modellje

2020.11.06.

A Volkswagen most ünnepli az új Golf R modell világpremierjét. Európában a Golf család 235 kW (320 LE)1 teljesítményre képes zászlóshajója november 5-től érhető el az előértékesítés keretében. 

A Golf R minden idők legsikeresebb Volkswagen termékcsaládjának hagyományosan a legerősebb modellje. Kivétel nélkül összkerékhajtással, kiemelkedő dinamikával, egyedülálló, exkluzív formavilággal és felszereltséggel, kategóriájában – a Golf kategóriában - mérceként szolgáló műszaki tartalommal mutatkoztak be, és ez most sincs másképp: a Golf R lesz az első Volkswagen, amely még az év vége előtt bemutatkozik az új összkerékhajtás rendszerével, az R-Performance nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszerrel. Ez az intelligens hálózatba szervezett rendszer új dimenzióba emeli a vezetési dinamikát.

Az új sportautóval a Volkswagen kiemeli az immár nyolcadik generációjánál járó Golf modellben rejlő óriási lehetőséget. A kompakt kategória ikonja, amely eddig jóval több, mint 35 millió példányban készült, a jövőben 66 kW (90 LE) és – az új Golf R modellnek köszönhetően – 320 LE közötti teljesítménytartományban kínál autót. A Golf modell elérhető benzinmotorral (TSI), a legkorszerűbb kettős befecskendezéssel szerelt dízel erőforrással (TDI), földgáz hajtással (TGI)3 illetve 48V-os mild hibrid (eTSI) és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid (eHybrid) hajtással is. A variációs lehetőségek széles tárházának, illetve jellegzetes, mégis modern formavilágának köszönhetően a Golf modell a világ azon kevés sorozatgyártású modelljéhez tartozik, amely túllép a hagyományos járműkategóriák keretein.

Az új Golf R a modellcsalád ezidáig legerősebb képviselőjeként mutatkozik be. Hajtástechnológiájával minden eddigi, Golf emblémával bemutatott modellnél többet kínál. A sportautó ötödik generációja mindössze 4,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. A modell maximális sebességét elektronikusan 250 km/óránál szabályozzák. A Golf R azonban egy opcionális, R-Performance csomaggal is rendelhető, amely lehetővé teszi, hogy a maximális sebesség 270 km/óra legyen. Azonban az új Golf R karakterét kevésbé az egyéni vezetési teljesítmény határozza meg, mint inkább az erőteljes, 420 Nm-es nyomaték, a legkorszerűbb futómű és a kategória legfejlettebb összkerékhajtása, amelyek így együtt új mércét állítanak dinamika tekintetében.

Az új összkerékhajtási rendszer és a legmodernebb futómű együttese innovációk egész sorának ad otthont, maximális agilitást és vezetési élményt biztosítva. Az R-Performance nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszer az új vezérlő központ, amely továbbítja a motor felől érkező erőt a négy hajtott kerék felé. Az új hátsó hajtás a turbófeltöltéses benzines erőforrással szerelt Golf R teljesítményét nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja szét, de a két hátsó kerék között is adagolja azt. Ez jelentősen javítja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. A világon elsőként az összkerékhajtást összekötötték a járműdinamikai vezérlőrendszerrel (Vehicle Dynamics Manager – VDM) és a futómű egyéb elemeivel, mint az XDS elektronikus differenciálzárral és a DCC adaptív futómű-szabályzással. A különböző rendszerek szoros együttműködésének köszönhetően az új Golf R optimális tapadási jellemzőket, semleges kezelhetőséget és a legmagasabb szintű precizitást kínál.

Nem mellesleg az új Golf R beállításait a Nürburgring Nordschleife versenypályáján finomhangolták. Az R-Performance csomaggal kombinálva a Golf R modellnél rendelkezésre áll egy dedikált Nürburgring vezetői profil, amely a „Speciális” nevet kapta. Ennek a vezetői profilnak a részeként minden fontosabb vezetői paraméter – köztük az új összkerékhajtás is – a legendás versenypálya igényeinek megfelelően kerül beállításra. Az eredmények pedig mérhetők: a belső tesztek során a szériafelszereltségként 7 fokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval szerelt Golf R akár 19 másodperccel is gyorsabb köröket futott a Nürburgring Nordschleife pályáján, mint elődje (07:51 perc).

Visszatekintés: autóipari szenzációként érkezett – az első Golf R32, amely 2002-ben mutatkozott be. 3,2 literes hathengeres motorja 177 kW (241 LE)4 teljesítményre volt képes, amellyel a legerősebb Golf modell volt, amelyet addig a Volkswagen valaha is gyártott. Szintén összkerékhajtással készült és mindössze 6,6 másodpercre volt szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet. A várakozásokhoz képest háromszor annyi talált gazdára belőle. 2003. közepe óta ez a modell volt az első Volkswagen a világon, amely elérhető volt kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóval. 2005-ben bemutatkozott a második Golf R32, amely 184 kW (250 LE) 4 teljesítményével még erőteljesebb és kiemelkedőbb jelenség volt. Négy év telt el a 2009-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonig, ahol a Volkswagen az utód világpremierjét tartotta. A hatodik Golf generáció alapjaira épülő modell a hathengeres szívómotort elhagyva váltott a 2.0 literes, négyhengeres turbófeltöltéses erőforrásra, amely 21 százalékkal hatékonyabb volt. Az R32-ből lett az R jelölés és ezzel párhuzamosan a harmadik generáció teljesítménye is 199 kW-ra (270 LE) 4 nőtt. 2013. szeptemberében megérkezett a Golf R negyedik generációja, amely a Golf 7 alapjaira épült és szintén a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon debütált. 221 kW4 teljesítményével áttörte a mágikus, 300 lóerős határt.

Az új Golf R bemutatkozó filmje: https://youtu.be/txmuhxmckNI

1. Golf R – Sorozatgyártás közeli prototípus.

2. Golf 1.0 TSI, 66 kW (90 LE), 5 fokozatú sebességváltóval – (NEDC ciklus alapján) üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 5.4 (városi), 4.0 (városon kívüli), 4.5 (vegyes); széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 104; hatékonysági osztály: A.

3. Golf 1.5 TGI, 96 kW (130 LE), 7 fokozatú DSG sebességváltóval – (NEDC ciklus alapján) sűrített földgáz fogyasztás (l/100 km): 4.4 (városi), 3,1 – 2,9 (városon kívüli), 3,6 – 3,5 (vegyes); széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 98 - 95; hatékonysági osztály: A+.

4. Ezek a modellek már nem elérhetőek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.17
Tessék mondani, az akkumulátorról meg tudják mondani, milyen állapotban van? ..
2025.03.17
A pontszámok alapján a 2,9 érték alatti abroncsokat a német autóklub melegen ajánlja, viszont a....
2025.03.17
Az M8 autópálya Dunavecse és Dunaújváros közötti szakaszán, az 1682 méter hosszú Duna feletti....
2025.03.17
Egy kamion és egy kisbusz ütközött össze az M5-ös autópálya 76-os kilométerszelvényénél, Kecskemét....
2025.03.17
Az LBX egy álruhás Toyota Yaris Cross, prémium kivitelben. A gyártómű úgy mondja, hogy a luxus....
2025.03.17
2026 végén indulhat el a Mars felé a SpaceX amerikai űripari vállalat Starship rakétája, amely....
2025.03.17
Jövőre elkezdődhet Budapest Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföld vasúti állomások, valamint Debrecen....
2025.03.17
Az Egyesült Államokban 37-re emelkedett a déli és a keleti országrészt sújtó heves viharok, és a....
2025.03.17
A belső égésű motoros Macant 2026-ban vonják ki teljesen.  ..
2025.03.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 03. 17.....