Abroncsok
A német autóklub a teszt előtt úgy határozott, hogy az az abroncs érdemli ki a „nagyon jó” minősítést, amelynek összpontszáma 0,6 – 1,5 között van. Efölött 2,5-ig „jó”, 3,5-ig pedig „kielégítő” minősítés járt az abroncsoknak. A 3,6 – 4,5 pontos sáv azt jelentette, hogy az abroncs „még megfelelő”, afölött pedig elégtelen minősítést kapott a Doublecoin DC100.
ADAC nyáriabroncs-teszt 225/40 R 18
Continental SportContact7 1,8
Bridgestone Potenza Sport 1,9
Michelin Pilot Sport 5 1,9
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 1,9
Vredestein Ultrac Pro 2,2
Yokohama Advan Sport V107 2,3
Firestone Firehawk Sport 2,4
Falken Azenis FK520 2,4
Dunlop Sport Maxx RT2 2,4
Nexen N Fera Sport 2,4
Toyo Proxes Sport 2 2,4
Ceat SportDrive 2,9
Kumho Ecsta PS71 2,9
Nokian Tyres Powerproof 1 3,1
Giti GitiSport S2 3,2
Norauto Prevensys 4 3,9
Syron Tires Premium Performance 3,9
Doublecoin DC100 5,5
A Doublecoin rossz minősítésében nem kis szerepet játszott, hogy vizes aszfalton 80 kilométeres sebességről fékezve csak 45,1 méter múlva állt meg ezzel az abronccsal szerelt a tesztkocsi, míg a következők produkáltak 31 méter alatti fékutat: Continental, Bridgestone, Michelin, Goodyear, Kumho, Falken, Firestone, Norauto.
Másrészt az is érdekes, hogy az ADAC kopásvizsgálatai a Doublecoin DC-100-nál szinte hihetetlen 74 400 kilométeres várható futásteljesítményt mutattak ki, míg a tesztek szerint a Giti, Yokohama, Firestone, Toyo és a Kumho várható futásteljesítménye 33 600 és 37 300 kilométer között szóródott.
A pontszámok alapján a 2,9 érték alatti abroncsokat a német autóklub melegen ajánlja, viszont a lista utolsó három szereplőjét nagyon nem.
A listavezető Continentallal kapcsolatban pedig említsük meg, hogy a teljesen elektromos Volkswagen ID.7 annak egy testvérmodelljét, a Continental EcoContact 7 S abroncsot kapja a gyárban. Igaz, nem a tesztben szereplő méretben, hanem a Continental 235/40 R21 98H XL és 265/35 R21 101H XL méretben szállítja a gumiabroncsot.
Forrás: dasblog.hu
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!