Porsche
Képek forrása: Motor 1
2014-es megjelenése óta a Macan crossover rendkívüli szinten megdobta a Porsche eladásait. 2025-re több, mint 800.000 darabot adtak el belőle, viszont lassan véget ér a pályafutása és a németek nagy valószínűséggel nyugdíjazzák majd. Az európai piacról már ki is vonták egy kiberbiztonsági szabályozás okán, de 2026-ban a többi kontinensről is távozik a modell. Annak ellenére, hogy a pletykák már régebb óta egy új, benzines Macanról szólnak, a zuffhauseni márka szerint ez nem fog megtörténni.
"A Macan minden tekintetben való jobbá tétele érdekében a Porsche már korábban eldöntötte, hogy teljesen villamosítja a modellsorát, amely döntés mellett még mindig kitart. Miután az azonos névvel bíró belső égésű motoros modelleket kivonják a piacról, a Macant kizárólag teljesen elektromos hajtással árusítják világszerte" - áll a Porsche közleményében.
Tehát véglegesen kimondható, hogy a 2026-os megszűnésével, nem lesz több benzines Macan modell. A Porsche hivatalos közleményében kristálytisztán leszögezi, hogy a sportos crossoverben nem lesz többé belső égésű motor, ami meglepő döntésnek számít. Nem csak azért, mert folyamatos pletykák keringtek egy új, benzines Macanról, hanem azért is, mert tavaly novemberben Lutz Meschke pénzügyi igazgató nem zárta ki annak esélyét, hogy olyan modellek "ICE-verzióját" is piacra dobják, amelyek tisztán elektromos hajtással rendelkeznek.
"Jelenleg is vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy az eredetileg tervezett, teljesen elektromos járművek hibrid hajtással, vagy belső égésű motorral is rendelkezzenek. Az pedig egyértelmű, hogy még sokáig fogunk ragaszkodni a benzines motorokhoz" - jelentette ki Meschke.
Valamivel több, mint egy hónapja a Porsche azt is bejelentette, hogy jelentős többletkiadásokat hajt végre, hogy nagyobb hangsúlyt tudjon fektetni a benzinmotorokra és a hibrid hajtásláncokra is. Most pedig azt is megtudtuk, hogy egy másik - Macantól eltérő - SUV fejlesztésére is komolyabb összeget fordít a márka. A Volkswagen-csoporthoz tartozó német luxusmárka jelenleg egy "független modellsor" behozatalának kimenetelét vizsgálja az SUV-szegmensben, melyek belső égésű és hibrid hajtásláncokkal rendelkeznének.
Azonban fontos megemlíteni. hogy a zöld utat követően is csak 2030-ban jelenhet meg az új, benzinmotoros SUV. Az autó friss dizájnja - jellegzetes Porsche profillal - is biztosra vehető. A városi terepjáró alapját pedig a 'Premium Platform Combustion' (PPC) rendszer alkotja majd, melyet az új Audi Q5 is használ.
A Porsche SUV-jait tekintve a már hivatalosan bejelentett elektromos hajtású Cayenne pedig akár hónapokon belül is megérkezhet, továbbá a német márka még egy nagyobb, háromsoros rendszerrel bíró modell érkezését is tervezi.