Touareg

Vezetné helyettünk a Touareget a Volkswagen - elegáns nagyvas

2018.10.14.

Az új, harmadik generációs Touareg az innováció csúcsa a Volkswagen szabadidő-autós szegmensében, a márkánál ez a modell a zászlóshajó. Ennek megfelelően beleadtak apait, anyait – bennünket mindenesetre meggyőzött, még úgy is, hogy helyettünk akar vezetni.

A Touareg határozott megjelenésű, hosszabb és szélesebb is, mint az elődje, ám a nagyságot a tesztautón sötét fényezése jótékonyan szelídítette. A sok krómozott rész meg vadította, van akinek kevesebb is elég lenne, nekem ez rendben volt. A nagyobb méret a jóval tágasabb csomagtartóban is megmutatkozik, ennek térfogata – álló hátsó üléssel – 697-ről 810 literre bővült. Tartalmát extra felszerelésként elektromos mozgatású csomagtérroló rejtheti el a kíváncsiak elől. Megnövekedett hosszúsága és szélessége ellenére az autó száz kilóval könnyebb lett, köszönhetően a vegyes anyaghasználatú, alumínium-acél szerkezetű karosszériának. A két fém aránya egyébként 48-52 százalék.

A Touareg előző két generációjának eladásai csaknem elérték az egymillió darabot, ami szép szám és jól megágyaz a harmadiknak, amelynek legjelentősebb piacai között ott van Kína is – nem véletlenül tartották náluk a modell világpremierjét.

A gyártó egyedi felszereltségi szinteket vezetett be az új Touaregnél, az elegánstól a sportosig. A sort az Atmosphere szint nyitja, majd jön az Elegance és a sportos vérvonalat jelentő R-line felszereltség – ez utóbbi változatot próbálhattuk ki. A külső harmonikus, a belső meg egyenesen pazar, az autó leginkább figyelemre méltó része a 12 colos digitális műszerfal, és az óriási – közepes laptop – méretű, 15 colos képernyő a középkonzol tetején.

Szinte teljesen eltűntek a hagyományos kapcsolók – az úgynevezett Innovision Cockpit a Touaregben jelenik meg először, és mindent erről a gesztusokból is értő érintőképernyőről vezérel a sofőr. Ezt azért szokni és tanulni kell, de a legfontosabb funkciók piktogramjai állandóan ott vannak a képernyő alsó sávjában, illetve a bal oldalon egy oszlopban. Sok egyéb között a klíma vezérlése vagy például a stop/start rendszer kikapcsolása. Az Innovision Cockpit révén a kényelmi, a menetdinamikai és a segédrendszerek a vezető személyes igényeihez igazodhatnak – akárcsak egy új okostelefon, ez a Volkswagen is a használójára, a sofőrre „szabható”.

Nálunk a vevő választhat, feketét – állítólag ezt mondta Ford a T-modellre, a Touaregnél a motorral van így a Volkswagen, abból ugyanis még csak egy rendelhető. Az viszont az Audi A6-osból ismerős V6 TDI, 3,0 literes, 286 lóerős, maximális nyomatéka pedig 600 Nm. Hangját alig hallani, menni viszont szépen megy, és akár 6,1 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet – a vége meg 235.

Fogyasztása korrekt, 100 kilométerre 6,2 liter gázolajat ad meg a gyár. Ezt pontosan nem mértük ki, de tempomattal 130-nál, alig több mint 1700-as fordulatszámnál 7 liter körül tudtunk vele autózni, ami egy kéttonnás nagyvastól 4 felnőttel nagyon barátságos, és úgy érzi a sofőr, ezzel kimehetne a világból.

Azért nem minden kapcsoló tűnt el a Touaregből, kis forgótárcsával kezelhetjük az off-road csomagot. Ezzel tudjuk kiválasztani az aktuális útviszonyoknak megfelelő piktogramot, és az autó már teszi is a dolgát. A légrugós megoldásnak köszönhetően +25 és +70 mm magasságállítás lehetséges – de ha a bepakolást segíti, 50 mm-rel lejjebb is engedhetjük a kasztnit, mégpedig a csomagtartóból vezérelve.

Nem az off-roadot, inkább a vezetésit segíti a Touareg kínálatában az összkerékkormányzás, ami megkönnyíti az autó manőverezhetőségét. És teszi ezt szinte észrevétlenül, de nagyon pozitívan. Történt, hogy szegediként beleszaladtam a főváros egyik gigaútlezárásába, amikor a Deák tértől a Hősök teréig állítottak autóval áthatolhatatlan falat a rendőrök. A Bank Center parkolójából indulva 900 méter és néhány perc kellett volna a célig a navigáció szerint, ehhez képest kétszer is elmentem a Nyugati mellett, továbbá temérdek szűk utcán araszoltam, kanyarogtam. Fél óra csúszással jutottam el a zsúfolt bulinegyedbe, és csak utólag ugrott be, hogy a szűk kereszteződésekben a jobbra és balra fordulásoknál nem én voltam nagyon ügyes, hanem bizony besegített a négykerék-kormányzás is.

A Touareg kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerei a márka eddigi legszélesebb választékát adják, többek között olyan technikákkal, mint az éjjellátó berendezés, amely sötétben hőkamera segítségével érzékeli az embereket és az állatokat. Vagy az útépítés-sávtartó asszisztens, ez 60 kilométer/óráig félautomatikus kormányzással, sávtartással, gyorsítással és fékezéssel segíti a vezetőt. Van elektromechanikus szabályzású, új aktív oldalirányú billenésstabilizálás, valamint intelligens világítás és az információit közvetlenül a szélvédőre vetítő kijelző (Head-up Display) is.

Mostanában előfordul, hogy nem hagyom végigmondani a márkakereskedőknek a kocsi extráit, azt szeretem, ha meglepetésszerűen dolgozni kezd. Például mellbevágóan belefékez az autó, ha tolatva gyalogost készülök elütni. Leghamarabb az aktív sávtartás tudományát jelezte a Touareg, ez az az extra, amelyet kivétel nélkül minden tesztautón vallatóra fogok. Itt szerintem túlhúzta a márka, hamar és időnként zavaróan nyúl bele a kormányzásba, és akkor is figyelmeztet, ha fogjuk a kormányt, csak nem elég erősen. Nekem – és ahogy olvastam, a szaksajtónak is – a kevesebb önvezetés jobb lenne. De csak itt, a kulturált működésű távolságkövető tempomat maradjon!

Mi mennyi?

A Touareg alapára 18,3 millió forint, az általunk próbált R-Line felszereltség 19,2. Tesztautónkat jól telepakolta a márkakereskedő, és csak 26,1 millió forintnál állt meg. Ez persze könnyen összejön, ha szűk félmillió a panoráma üveg tolótető, vagy például 3 olyan tétel, mint a csomagtérajtó komfortnyitással, a kulcs nélküli nyitás/zárás és indítás, valamint az indítógomb a középkonzolon. A mindent tudó világítás 613, a légrugózás + összkerékkormányzás 738, az emelt szintű rádiónavigáció 991, a szuper hangrendszer 509 ezer forint plusz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....