SEAT
A SEAT S.A. ismertette 2024-es pénzügyi eredményeit, valamint jövőre vonatkozó stratégiai terveit, miközben az autóipar továbbra is számos kihívással néz szembe. A Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerint tavaly a működési eredmény rekordösszegű, 633 millió euró volt, ami 1,3%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. Az éves árbevétel rekordmagas, 14,53 milliárd euróra nőtt, ami 1,4%-kal haladja meg az előző évit. Az árbevétel-arányos nyereség stabilan 4,4%-on áll. Ezek az eredmények tovább erősítik a vállalat bizalmát abban, hogy stratégiája megfelelő alapot nyújt a jelenlegi és jövőbeli kihívások sikeres kezeléséhez.
Kiemelkedő eredmények egy komplex globális piaci környezetben
Globális átadások
Forgalom
|
|
7,5%-os növekedés 2024-ben, 558 100 eladott járművel, amelyet a CUPRA és a SEAT töretlen sikere hajtott.
Rekordszintre, 14,53 milliárd euróra nőtt (1,4%-os növekedés az előző évhez képest).
|
Működési eredmény |
|
A járműértékesítés növekedése, valamint az üzleti modell erősödése 633 millió euróra növelte a működési eredményt, ami 1,3%-os emelkedés 2023-hoz képest.
|
Árbevétel-arányos nyereség
|
|
Stabilan 4,4%-on áll. |
Bruttó cash flow |
|
Az összeg elérte az 1,3 milliárd eurót, ami 2023-hoz képest 3,6%-os növekedést jelent, ezáltal a vállalat megfelelő pénzügyi hátteret kap ahhoz, hogy komoly beruházásokkal alapozza meg jövőbeni fejlődését. |
|
|
|
Siker négy stratégiai pillérre építve
A 2024-es rekordadatok egy ötéves folyamat eredményeként születtek meg, amelyet egyértelmű stratégia vezérelt, négy fő pillérre alapozva:
A CUPRA növekedése
A CUPRA márka indulása óta kiemelkedő sikereket ért el, és jelentős hatást gyakorolt az autóiparra: világszerte 800 000 eladott gépkocsival büszkélkedhet, és jó úton halad afelé, hogy 2025 végére elérje az egymilliós értékesítési mérföldkövet. A 2024-es rekordév után a márka 7 év alatt 7 modellt dobott piacra, és mostanra teljes modellkínálattal rendelkezik. Legújabb büszkesége, a CUPRA Raval 2025 szeptemberében, az IAA kiállításon mutatkozik be először a nagyközönség előtt. A CUPRA globális jelenléte is folyamatosan bővül, idén új City Garage nyílik Bécsben és Manchesterben. Emellett a márka azt tervezi, hogy 2030-ig belép az Egyesült Államok piacára is. A közelmúltban közel 100 000 Auto Motor und Sport olvasó által „Legtrendibb márkának” választott CUPRA márkaértéke az Interbrand szerint már közel 2 milliárd euró.
Az üzleti modell megerősítése
A stratégiai átszervezésnek köszönhetően 30%-kal csökkentek a fix költségek, ami jelentősen javította a vállalat általános hatékonyságát. A CUPRA szintén kulcsszerepet játszott a vállalat nyereségességében: 2019 óta 35%-kal növelte az egy járműre jutó árbevételt. A SEAT márka is kiváló formában van: 2024-ben 7,5%-kal növelte értékesítését, így elérte a 310 000 eladott járművet. Ezen felül az elmúlt öt évben összesen 5,4 milliárd eurós beruházások biztosították a vállalat versenyképességét, megalapozva a jövőbeni sikereket és innovációkat.
Elektromosítás
A SEAT vezető szerepet vállal abban, hogy Spanyolország Európa egyik vezető elektromobilitási központjává váljon. A Volkswagen Csoporttal, a PowerCo-val és a Future: Fast Forward partnerekkel együtt a vállalat 10 milliárd eurót fektetett az ország elektromosításába. Ennek jelentős részét, mintegy 3 milliárd eurót, a martorelli üzem elektromos átállására fordították. Az 1-es gyártósoron jelenleg zajlanak az előkészületek a Volkswagen Csoport elektromos városi járműcsaládjának gyártására – ezt a projektet a vállalat vezeti a Core márkacsoport megbízásából, és célja, hogy elősegítse az elektromobilitás széles körű elterjedését Spanyolországban és egész Európában. A CUPRA Raval és a Volkswagen ID2 jövő év első felében gördül le erről a gyártósorról. Emellett hamarosan befejeződik egy 300 millió eurós beruházás keretében épülő akkumulátor-összeszerelő üzem kivitelezése is, amely tovább segíti ezt az átalakulási folyamatot.
Szervezeti és kulturális átalakulás
Az elmúlt öt évben a vállalat egyszerűbb, hatékonyabb és rugalmasabb szervezetté vált, működését pedig teljes mértékben alapvető értékeihez igazította, melynek lényege, hogy: „Bátorságot inspirálva, közösen érjük el a sikert.” Ez a hatékonyságra és együttműködésre épülő szemlélet lehetővé teszi a csapat számára, hogy határozottan lépjen fel, ösztönözze az innovációt, és sikeresen valósítsa meg közös, egységes jövőképét.